Află în timp real care este calitatea aerului în Ploiești!

20 Feb 2018 17:46
Află în timp real care este calitatea aerului în Ploiești!
Ministerul Mediului anunță lansarea, într-o versiune nouă, îmbunătățită și mai prietenoasă pentru public, a site-ului www.calitateaer.ro. La dezvoltarea noilor module au fost folosite o serie de tehnologii și aplicații moderne, care, pe lângă ușurința în dezvoltare, asigură o securitate mărită a datelor și informațiilor.
Pentru dezvoltarea site-ului s-au avut în vedere modificarea și optimizarea sistemului central de colectare și prelucrare a datelor privind calitatea aerului, modificări care au avut la bază cerințele legate de satisfacerea nevoilor de raportare a datelor la nivel european, precum și optimizarea modului de transmisie și de vizualizare a datelor și, implicit, a interfeței web accesibilă publicului.
Modificările efectuate asupra interfeței web accesibilă publicului au avut ca scop simplificarea și extinderea accesului la date și informații. În acest sens, a fost modificată harta de pe pagina principală a site-ului web, publicul putând vedea datele pe o hartă dinamică Google Maps. Totodată, s-a simplificat procesul de afișare a indicilor de calitate a aerului din fiecare stație, astfel încât în noua versiune sunt afișați simultan indicii generali de la toate stațiile, fiind posibilă vizualizarea instantanee a situației globale a calității aerului la nivelul întregii țări. Detaliile legate de fiecare stație, cum ar fi indicii specifici, informațiile despre stație și datele măsurate din ziua curentă și cea anterioară sunt disponibile la un simplu click pe stația reprezentată pe hartă.
În scopul adaptării la cerințele moderne ale aplicațiilor web, acum, interfața poate fi afișată publicului într-un mod prietenos pe orice fel de dispozitiv, atât mobil (telefoane, tablete) cât și fix (desktop), adaptându-se la dimensiunile ecranului folosit.
În ceea ce privește extinderea accesului la date și informații pentru public, utilizatorii au acum posibilitatea de a vizualiza datele istorice începând cu anul 2007 și terminând cu data curentă. Prin selectarea opțiunilor, utilizatorii pot vizualiza simultan sau separat date orare, zilnice sau anuale, de la unul sau mai mulți poluanți, pentru una sau mai multe stații de monitorizare, în orice combinație. Datele selectate pot fi vizualizate sub formă de grafic sau tabel, sau pot fi exportate sub formă de fișier excel, pdf sau xml.
Din punct de vedere al informațiilor afișate în paginile web, publicul are, acum, un acces mai facil la documentele referitoare la legislația în domeniu, la hărțile legate de încadrarea în regimurile de evaluare și gestionare a calității aerului, cât și la informații legate de emisiile atmosferice.

Pentru a afla datele de calitate a aerului furnizate de stațiile de monitorizare din cadrul Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului (RNMCA), accesați www.calitateaer.ro.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE:

Monitorizarea calității aerului înconjurător este una dintre obligațiile asumate de România prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană și se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, care transpune prevederile legislației europene în vigoare.
Dezvoltarea și optimizarea Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului (RNMCA) este unul dintre obiectivele importante ale Programului pentru monitorizarea și îmbunătățirea calității aerului, asumat prin Programul de guvernare 2017-2020, aprobat de Parlamentul României.
Rețeaua Națională de Monitorizare a Calității Aerului (RNMCA), obiectiv de interes public național, aflată în administrarea Ministerului Mediului, a fost proiectată treptat începând încă din anul 2004 în scopul asigurării monitorizării calității aerului înconjurător, în mod unitar, pe întreg teritoriul țării. Totodată, a fost dezvoltat site-ul www.calitateaer.ro dedicat informării publicului în timp real, privind parametrii de calitate a aerului, monitorizați la stații.

Sursa foto: http://calitateaer.ro

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
LOCUITORII DE LA BUCOV CREDETI CA NU STIAU CA TERENUL ESTE MAI JOS DECAT STRADA ,DE CE NU AU INALTAT CURTILE SI TEMELIA LA CASA TREBUIA SA AIVA U1 METRU DE LA DRUM , OARE AU FOST COMOZI ,CA DACA AU FACUT BARTAI CASELE BANUIESC CA AU AVUT SI BANI PTR CONSTRUCTII ?
Salutari din Iasi! Doamna, va spun in primul rand ca va stimez foarte mult, ca abia pot sa estimez dimensiunea incercarilor pe care le-ati traversat pana acum. Empatizez cu Dvs. pana peste poate, o data pentru ca imi aduc aminte de colegul meu Aurel, din scoala generala, cu o dizabilitate notabila, ce-i drept – de intelect, diferita de a lui Rares (oare am retinut bine?), o data pentru ca sunt parinte si inteleg participativ provocarea formarii unui om, o data pentru ca sotia mea se ocupa - ca si profesie - de integrarea copiilor mai greu integrabili (autism, add, adhd, Asperger, Down, tetraplegici) si oarecum cel mai abitir pentru ca eu fac proteze oculare pentru oameni care si-au pierdut, pe langa vedere, globul sau globii oculari cu totul. Imi dau seama cat de provocator a fost sa ridicati acest om pana la aceasta varsta ca sa-l faceti integrabil (inteleg ca este elev la Cuza, corect?). Aveti respectul meu profund pentru asta, eu personal nu sunt convins ca as fi putut duce o asemenea cruce. Permiteti-mi, va rog, sa va expun punctul meu de vedere, nu neaparat dezinteresat, rezonez foarte mult cu situatia Dvs., ci mai degraba, extern: In primul rand, indiferent de dizabilitatea fiului Dvs., societatea in care doriti Dvs. sa-l integrati (si va aplaud pentru asta, fara sa vreau stiu ce se intampla in scolile speciale) este societatea oamenilor fara dizabilitati. Acum.. e posibil sa ma insel, sau sa nu-mi mai aduc aminte precis, au trecut si peste mine cativa ani de cand am terminat liceul, dar.. este nefiresc pentru un adolescent sa fie insotit de mama sa la scoala. Imi imaginez ca Dvs. considerati imperios necesar acest aspect pentru evolutia fiului Dvs., insa, corectati-ma daca gresesc, oare nu se simte umilitor? Eu intram in pamant cand venea cineva sa ma ia de la liceu, era, pentru mine, desconsiderarea suprema a puterii masculului feroce inspre care accedeam si afirmam eu ca ma transform. Bun, acest lucru pur si simplu nu e posibil in cazul fiului Dvs., va trebui sa-l preluati mereu de la scoala, dar va rog sa pastrati in minte - cand vreti sa va insotiti fiul in viata sa sociala, pentru ca, la acel moment, viata sociala este in sala de curs – va rog sa retineti si umilinta pe care o resimtim noi, ca si tineri masculi fortosi (cel putin noi asa ne vedem, va asigur, chiar daca ne cizelam “superputerile” abia dupa facultate). Pe nesimtite, nevoia sa de aparteneta intr-un grup de oameni fara dizabilitati a inceput sa se simta la varsta asta, iar integrarea sa, cu siguranta, a inceput, independent de Dvs. Nevoia de trib a omului este o chestiune ancestrala si onest va spun ca e una benefica si foarte mobilizatoare, in special la baieti. Apoi, fortuit, Rares este in acest moment cvasidependent de prezenta Dvs. – inteleg asta. Si, va place sau nu, aveti dreptate, va fi mereu cvasidependent de cineva. Va intreb, oare nu e momentul sa-i permiteti sa-si dezvolte niste mecanisme sanatoase si asumate de dependenta fata de lumea inconjuratoare in care se va dezvolta pana la final? Nici mie nu-mi convine efemeritatea mea, insa trebuie sa le acceptam si sa le lasam, sa le formam chiar puilor nostri de om uneltele necesare pentru adaptare la lumea in care vor creste ei. Din cate afirma postvorbitoarea Dvs. in acest interviu, (presupun ca este Directorul colegiului), Rares este un elev performant. Aveti incredere in el ca se va descurca pe cont propriu – este, poate, cel mai insemnat combustibil pe care il poate primi un tanar de la parinti la acea varsta, cu mult mai insemnat decat prezenta sau banii. Pentru mine, acel “am incredere in tine ca poti sa zbori cu aripile tale” sigur a fost. Credeti in forta lui de izbanda, viata e lunga si trebuie sa termine singur opera umana pe care ati inceput-o Dvs. Nu va ascund, coincidenta face ca am cunoscut-o pe diriginta lui Rares, cu 14-15 ani in urma, cand eram vicepresedinte in forumul judetean al elevilor, organizatie care a prins grai, in mare parte, gratie implicarii sale in educatia noastra si mentoratului novicilor aidoma mie. Nu-mi vine in minte un dascal mai iscusit, tin minte ca o asociam, inca de atunci, lui Sidney Poitiers din “To Sir, with love”. A fost profesorul care a trezit in mine interesul pentru exprimare, pentru libertate, omul care m-a facut sa constientizez ca nu sunt doar nr. matricol 4207, ca am forta sa devin ce vreau eu. Imi dau seama ca sunteti foarte implicata emotional, nici nu ati avea cum sa nu fiti, insa, din punctul meu de vedere, nu gasesc un profesionist mai potrivit si mai dedicat pentru situatia actuala. Imi aduc aminte si de momentele in care ma punea sa redactez de 5 ori un material pentru un proiect, pentru ca “nu are substanta / nu e nimic inedit / ai folosit limbaj de lemn, etc.”, dar, mai cu seama, imi amintesc ca nimic nu era mai presus pentru domnia sa decat interesul elevului. A fost motorul care pe mine m-a facut adultul de care, cu smerenie, va spun ca are o voce care se aude. Va marturisesc ca nu am nici un interes in a va supara, iar de judecat – nici nu indraznesc, pur si simplu nu sunt capabil. Va spun insa, parerea unui om de la mare distanta – temporala / geografica / conjuncturala: indiferent de cadrele legale, care va pot fi potrivite sau potrivnice, e momentul sa-I permiteti lui Rares sa zboare, fara Dvs., oricat de greu si de dureros ar fi.
Se stie in cadrul institutiei, de către toti, atat elevi cat si profesori ca la clasa s, au facut cu drag eforturi sustinute sa poata fi integrat frumos copilul. Mamei i s.a permis accesul in clasa,timp de peste 1 an, pana cand se pare ca a inceput sa isi asume prerogative pe care nu le avea, sa intervina in relațiile dintre elevii clasei, să spună ca x sau y metoda de predare ii pare nu se stie cum, ca mai bine profesorul x sau elevul y sa fie in felul z. Etc. Lucruri care nu mai aveau nimic in comun cu scopul prezentei dansei acolo. Elevii s.au revoltat, parintii lor au solicitat ca doamna sa nu mai stea in clasa in ore,avand in vedere ca toti copiii din clasa si.au aratat deschiderea si disponibilitatea sa il ajute pe elev sa aiba notite luate, corect scrise, inregistrate, după caz. Dirigintele clasei s.a implicat cum putin probabil ca poate un alt profesor sa o faca mai bine, tot ce se poate doar sa ii fie bine copilului. Sa aiba sansa ,in ciuda handicapului,sa traiasca intr.un colectiv de tineri de varsta lui. Sa i se dea acces,in masura în care se putea, la normalitatea varstei,la un grad necesar de independenta. Din păcate aici pare sa fie o chestiune de orgoliu. Exista in liceu un caz similar - elev nevăzător- adus de tata la școală. Nicio problema acolo. Oare cum se poate? Ce urât cum in loc sa fie apreciate lucrurile de mare dedicare sufleteasca pe care unii prof.le fac, se prefera deturnarea realității in numele "senzaționalului" ieftin.
trist, dar adevarat!
Feicitari, baieti!
Curs valutar
EUR Euro 4.6623 0.0014
USD Dolarul SUA 3.7780 0.0250
GBP Lira sterlina 5.2861 0.0231
CHF Francul elvetian 4.0408 -0.0063
XAU Gramul de aur 162.4854 -0.1985