Clarificările Ministerului Educației Naționale cu privire la structura examenului de Bacalaureat propusă în viziunea Educația ne unește

26 Apr 2019 09:31
Clarificările Ministerului Educației Naționale cu privire la structura examenului de Bacalaureat propusă în viziunea Educația ne unește
Digitalizarea sistemului de învățământ constituie o prioritate a Ministerului Educației Naționale, dovadă fiind programele și proiectele inițiate și derulate în vederea dezvoltării competențelor digitale, inclusiv a celor de utilizare a instrumentelor digitale în activitatea didactică a profesorilor. Obiectivul acestor programe îl reprezintă consolidarea pe parcursul școlarității obligatorii a competențelor digitale, a celor adiacente (programare, gândire algoritmică etc.) și a gândirii computaționale, în acord cu cele mai moderne cerințe ale societății și economiei digitale.
Noile planuri-cadru pentru gimnaziu intrate în vigoare acum doi ani includ, în premieră, disciplina „Informatică și TIC”, care urmărește, în mod explicit, prin programele de studiu aferente, dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor. Mai mult, toate celelalte discipline includ elemente semnificative de utilizare a instrumentelor TIC atât în activitățile de învățare, cât și de predare și evaluare.
În aceste condiții, este evident că disciplina Informatică nu va fi eliminată ca disciplină de studiu. Competențele digitale sunt deja o parte integrantă a curriculumului național, constituind unul dintre elementele principale ale profilului absolventului fiecărui ciclu al învăţământului obligatoriu, obiectivul fiind înzestrarea viitorilor absolvenți ai școlii românești cu acele competențe necesare pe piața muncii, într-o societate a informaţiei.
În consecință, examenele naționale, care sunt centrate pe evaluarea competențelor dobândite de elev pe parcursul școlarității obligatorii, Evaluarea Națională, precum și la finalul acesteia - Bacalaureatul, vor evolua firesc către o creștere a ponderii evaluării competențelor digitale, într-un mod care urmează a fi decis împreună cu specialiști din domeniul evaluării și cu ceilalți factori implicați.
Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi stabilite în urma dezbaterilor care vor clarifica nevoile simțite la nivelul sistemului educațional, urmând ca acestea să fie definite prin legislația secundară și prin metodologii interne ale ministerului. Tipurile de Bacalaureat vor fi specificate în legea primară.

Sursa: BIROUL DE COMUNICARE Ministerul Educatiei

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
SI....ce sa intimplat timp de doi ani ?
BUNA ZIUA EU AM DEPUS LA COSULATULROMANIEI DIN LISABONA CERTIFICATUL DE NASTERE VECHI,PT.A OBTINE ALTUL NOU,DAR A TRECUT AUN AN DE ZILE SI INCA CERTIFICATUL NOU NU A FOST ELIBERAT DI JUDETUL PLOIESTI -PRAHOVA UNDE MAM NASCUT.DE LA AMBASADA ROMANIEI MIA SA SPUS CA NU ASOSIT NIMIC.VA ROG FRUMOS SA-MI SPUNETI CE AM DE FACUT SI DE CE CERTIFICATUL MEU DE NASTERE NU A FOST TRIMIS MULTUMESC.
Chiar suntem disperati ca sa pot merge la munca trebuie sa pun pungi de plastic peste incaltaminte.Gunoiul nu ne-a fost ridicat de doua saptamani.Cand e timpul bun nu vin la lucru cand ploua vin si nu au ce face.
Mare OM
Acolo trebuia făcut un pod, nu mai existau astfel de situații....
Curs valutar
EUR Euro 4.7274 0.0058
USD Dolarul SUA 4.2656 0.0418
GBP Lira sterlina 5.1830 0.0797
CHF Francul elvetian 4.3506 0.0151
XAU Gramul de aur 207.0308 3.2134