​Începând cu data de 15 mai 2020 (data încetării stării de urgență dispusă pe teritoriul României prin Decretul Prezidențial nr. 195/2020 și prelungită prin Decretul Prezidențial nr. 240/2020), Curtea de Apel Ploiești și instanțele arondate își reiau activitatea de judecată.
​Având în vedere Hotărârea nr. 734 din data de 12 mai 2020 a Secției pentru judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, precum și Decizia Președintelui Curții de Apel Ploiești nr.27 din data de 12 mai 2020, la reluarea activității de judecată, listele de ședință vor fi structurate în loturi de dosare, stabilite la intervale orare diferite, fiecare lot având un număr cuprins între 3 " 5 dosare. Aceste intervale vor fi stabilite atât pentru cauzele suspendate, dar și pentru cele care au deja fixate termenele de judecată, datorită lipsei timpului necesar emiterii unei noi citații.
​Participanții la procedurile judiciare vor avea acces în sălile de ședință cu 10 minute anterior intervalului orar în care sunt fixate cauzele respective și numai după completarea pe proprie răspundere a chestionarului pus la dispoziție privind contactul cu persoane confirmate sau suspecte de infectare cu coronavirusul (SARS " CoV-2), sau care au călătorit în zonele de risc menționate de Departamentul de Situații de Urgență.
​Listele de ședință vor fi publicate pe site-ul al Curții de Apel Ploiești cu cel puțin două zile înaintea termenului stabilit pentru ședința de judecată, pentru a se asigura o informare corectă și în timp util, a publicului și justițiabililor, cu excepția cauzelor urgente, în conformitate cu dispozițiile legale.
​Toți participanții la activitatea de judecată vor purta măști de protecție (opțional mănuși și viziere).
​În scopul prevenirii infectării cu coronavirus (SARS " CoV-2) sau alte infecții respiratorii, pe perioada epidemiei cu acest virus, rămâne în vigoare solicitarea de a se evita prezența la sediul instanței, dacă aceasta nu este absolut necesară.
​ Prin utilizarea aplicației Info Dosar, transmiterea documentelor, exclusiv, în format electronic, urmând a se accesa www.caploiesti.ro, precum și http://portal.just.ro.
​Programul cu publicul în cadrul Curții de Apel Ploiești se va desfășura, astfel :
Compartimentul Arhivă: zilnic, orele 09.00-12.00;
Compartimentul Arhivă: Joi, orele 14.00-15.00 pentru programul cu deținuții; Compartimentul Registratură: zilnic, orele 09.00-12.00;
Biroul de Relații și Informații Publice: zilnic, orele 09.00-12.00.
​Pentru a veni în sprijinul justițiabililor care nu au acces la mijloacele de comunicare electronică, și a evita o supraaglomerare la compartimentele Arhiva, Registratură și Biroul de Relații și Informații Publice, în sediul Curții de Apel Ploiești se va amplasa o cutie poștală special destinată pentru depunerea corespondenței/înscrisurilor de către justițiabili, ce va fi poziționată la intrarea în instituție, sub paza personalului din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Prahova.
Sursa foto: ziarulptahova.ro