Duminică, 1 octombrie, începând cu ora 10.00, Hipodromul Ploiești va găzdui cea mai importantă reuniune de trap a anului, în cadrul căreia se va desfășura Derby-ul de Trap al României. Cursa rezervată celor mai buni cai indigeni în vârstă de 4 ani are din nou loc pe hipodrom după o pauză de trei ani (ultimul derby a avut loc pe 6 iulie 2014) și, dacă nu va interveni ceva neprevăzut, va avea la start cei 7 trăpași care au participat în "Criteriul cailor de 4 ani" și "Premiul de încercare", curse desfășurate în cele două reuniuni din luna septembrie: Star Nobel, Seniorita, Fascia, Vraja Verii, Barbarosa, Kanur și Ruxandra.
Biletul de intrare pentru accesul în tribună va fi în valoare de 5 ron/persoană, iar copiii cu vârsta de până la 14 ani au acces gratuit. Spectatorii care vor veni cu mașina vor achita o taxă de parcare în valoare de 2 ron/oră pentru fiecare autoturism.
Programul complet al reuniunii va fi oficial în cursul zilei de joi.
Scurt istoric al curselor de trap
- Istoria hipismului în România începe în anul 1905, atunci când, în zona în care se află acum Casa Presei, din București, a fost construit un hipodrom după modelul celebrului Longchamps, din Franța.
- Cursele de trap au debutat în anul 1922, iar primul Derby de Trap al României a avut loc în 1924, fiind câștigat de armăsarul Bătăuș.
- În anul 1960, s-a decis demolarea hipodromului din Capitală, iar cursele s-au mutat la Ploiești; ultimul derby organizat în București a fost câștigat de Mircea Ștefănescu, cu iapa Straja.
- Inițial, Hipodromul din Ploiești avea toate clădirile pe partea opusă actualei construcții (tribunele, clădirea și turnul arbitrilor fiind construite din lemn).
- Primul Derby de Trap de pe Hipodromul Ploiești a fost câștigat în 1961 tot de Mircea Ștefănescu, cu armăsarul Florinel. De altfel, renumitul driver a reușit, de-a lungul carierei, să câștige nu mai puțin de 10 derby-uri, ultimul în anul 1991, cu armăsarul Răsunet.
- Alți driveri de renume ai acelor vremuri au fost Gică Tănase, Traian Marinescu, frații Vasile și Nicolae Gheorghe, Avram, Toduță, Toderaș, Traian Dinu sau Nicolae Nicolae.
- Cai de valoare care au făcut spectacol pe Hipodrom în acea perioadă au fost Talion, Talaz, Seceriș, Rațiunea, Turel, Selenar sau Valtava.
- Tribuna a fost mutată pe actuala locație în anul 1983, tot atunci modificându-se locurile de plecare în curse și, evident, sosirea.
- Au apărut noi conducători de valoare, precum Dumitrescu, Gh. Crăciun, Mihai Ionescu, Pătrașcu sau Slate, care au condus cai de mare valoare: Trifoi, Coran, Rarău, Vărbița, Orologiu sau Simson.
- În anul 2005, s-a dorit modernizarea Hipodromului, care a fost concesionat societății italiene Ippodromi & Citta, care însă nu a respectat contractul cu Primăria Ploiești; motiv pentru care Derby-ul de Trap al României nu s-a disputat în anii 2006, 2008 și 2009, deși pe hipodrom se aflau circa 150 de cai.
- După înlăturarea societății italiene, Primăria Ploiești a încredințat Hipodromul Clubului Sportiv Municipal Ploiești și s-au reluat cursele de trap, Derby-ul din 2010 fiind câștigat de iapa Zaza, deținută de Marian Manea.
- Ultimul Derby de Trap al României de pe Hipodromul Ploiești a avut loc în anul 2014 și a fost câștigat de armăsarul Darius, avându-l în sulky pe Ion Dima.
- Derby-ul de Trap al României este un premiu clasic rezervat celor mai buni (maxim 12) cai indigeni în vârstă de patru ani.