Derby-ul de Trap al României are loc duminică, pe Hipodromul Ploieşti!

28 Sep 2017 15:07
Duminică, 1 octombrie, începând cu ora 10.00, Hipodromul Ploieşti va găzdui cea mai importantă reuniune de trap a anului, în cadrul căreia se va desfăşura Derby-ul de Trap al României. Cursa rezervată celor mai buni cai indigeni în vârstă de 4 ani are din nou loc pe hipodrom după o pauză de trei ani (ultimul derby a avut loc pe 6 iulie 2014) şi, dacă nu va interveni ceva neprevăzut, va avea la start cei 7 trăpaşi care au participat în „Criteriul cailor de 4 ani” şi „Premiul de încercare”, curse desfăşurate în cele două reuniuni din luna septembrie: Star Nobel, Seniorita, Fascia, Vraja Verii, Barbarosa, Kanur şi Ruxandra.
Biletul de intrare pentru accesul în tribună va fi în valoare de 5 ron/persoană, iar copiii cu vârsta de până la 14 ani au acces gratuit. Spectatorii care vor veni cu maşina vor achita o taxă de parcare în valoare de 2 ron/oră pentru fiecare autoturism.
Programul complet al reuniunii va fi oficial în cursul zilei de joi.


Scurt istoric al curselor de trap

- Istoria hipismului în România începe în anul 1905, atunci când, în zona în care se află acum Casa Presei, din Bucureşti, a fost construit un hipodrom după modelul celebrului Longchamps, din Franţa.
- Cursele de trap au debutat în anul 1922, iar primul Derby de Trap al României a avut loc în 1924, fiind câştigat de armăsarul Bătăuş.
- În anul 1960, s-a decis demolarea hipodromului din Capitală, iar cursele s-au mutat la Ploieşti; ultimul derby organizat în Bucureşti a fost câştigat de Mircea Ştefănescu, cu iapa Straja.
- Iniţial, Hipodromul din Ploieşti avea toate clădirile pe partea opusă actualei construcţii (tribunele, clădirea şi turnul arbitrilor fiind construite din lemn).
- Primul Derby de Trap de pe Hipodromul Ploieşti a fost câştigat în 1961 tot de Mircea Ştefănescu, cu armăsarul Florinel. De altfel, renumitul driver a reuşit, de-a lungul carierei, să câştige nu mai puţin de 10 derby-uri, ultimul în anul 1991, cu armăsarul Răsunet.
- Alţi driveri de renume ai acelor vremuri au fost Gică Tănase, Traian Marinescu, fraţii Vasile şi Nicolae Gheorghe, Avram, Toduţă, Toderaş, Traian Dinu sau Nicolae Nicolae.
- Cai de valoare care au făcut spectacol pe Hipodrom în acea perioadă au fost Talion, Talaz, Seceriş, Raţiunea, Turel, Selenar sau Valtava.
- Tribuna a fost mutată pe actuala locaţie în anul 1983, tot atunci modificându-se locurile de plecare în curse şi, evident, sosirea.
- Au apărut noi conducători de valoare, precum Dumitrescu, Gh. Crăciun, Mihai Ionescu, Pătraşcu sau Slate, care au condus cai de mare valoare: Trifoi, Coran, Rarău, Vărbiţa, Orologiu sau Simson.
- În anul 2005, s-a dorit modernizarea Hipodromului, care a fost concesionat societăţii italiene Ippodromi & Citta, care însă nu a respectat contractul cu Primăria Ploieşti; motiv pentru care Derby-ul de Trap al României nu s-a disputat în anii 2006, 2008 şi 2009, deşi pe hipodrom se aflau circa 150 de cai.
- După înlăturarea societăţii italiene, Primăria Ploieşti a încredinţat Hipodromul Clubului Sportiv Municipal Ploieşti şi s-au reluat cursele de trap, Derby-ul din 2010 fiind câştigat de iapa Zaza, deţinută de Marian Manea.
- Ultimul Derby de Trap al României de pe Hipodromul Ploieşti a avut loc în anul 2014 şi a fost câştigat de armăsarul Darius, avându-l în sulky pe Ion Dima.
- Derby-ul de Trap al României este un premiu clasic rezervat celor mai buni (maxim 12) cai indigeni în vârstă de patru ani.

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
REGRETE ETERNE DL PROFEOSR GABOR SORIN
La munca cand naiba va duceti ?? Ca doar pe dn1 stati non stop Poluati zona rau ..cica covid
De ce nu mai functioneaza telecabina Busteni-Babele pentru publicul larg? 1) Pe data de 31 decembrie 2020 la ora 8:45 telecabina nu functiona si soferii de trasee cu masini 4X4 mi-au comunicat ca nu circula din cauza vantului. Am urcat pe Jepii Mici si am ajuns pana pe creasta. In jurul pranzului o telecabina a urcat sus la Babele. Pe creasta adia vantul din cand in cand...nu batea tare. Deci a fost un pretext "motivul" de vant puternic, avand in vedere ca am testat singura si o telecabina a urcat. 2) Pe 31 seara si pe data de 1 ianuarie toats ziua am sunat de mai multe ori la numerele de telefon afisate (atat cel de fix unde nu raspundea nimeni, cat si cel de mobil care era inchis). 3) Pe 2 ianuarie la 15:35 o telecabina cu cateva persoane (printre care si un copil cu geaca roz si caciula alba) a urcat pana la Babele. Telecabina teoretic iar nu circula din cauza vantului. In dimineata zilei de 2 ianuarie o prietena de-a mea incercat sa vorbeasca cu 2 persoane de la telecabina, li s-a adresat, dar persoanele respective au intors capul...si la telefon in continuare nu raspundea nimeni. De ce nu mai circula telecabina pentru publicul larg si nici nu raspunde nimeni la telefon sau fata in fata cand ii intrebi? Mentionez ca am poze si filmulete.
Lacrimi,lacrimi ! Odihna vesnica ! Respect pentru tot ! Un DOMN,un OM, un PROFESIONIST cu o modestie si o blandete cum rar mai intalnesti !! Drum lin catre stele DOMNULE DOCTOR !!
SARBATORI FERICITE ! DORESC SA PARTICIP CA ASISTENT MEDICAL SI SA SUSTIN SISTEMUL MEDICAL IN EFORTUL DEPUS PENTRU SANATATEA POPULATIEI
Curs valutar
EUR Euro 4.8737 0.0009
USD Dolarul SUA 4.0172 0.0114
GBP Lira sterlina 5.4853 0.0155
CHF Francul elvetian 4.5274 0.0174
XAU Gramul de aur 239.4568 2.5767