INTERVIU EXCLUSIV - Elevi prahoveni de 10 - Anto: "Nota 10 la ambele materii a fost un obiectiv pe care mi l-am asumat şi pentru care m-am pregătit constant"

23 Feb 2018 22:12
Prahova-news.ro continuă seria interviurilor cu elevii de zece ai județului. Vi-l prezentăm astăzi pe Antoniu-Ștefan Merlă, absolvent al gimnaziului la Colegiul Național Mihai Viteazul din Ploiești, care a reușit performanță, alături de alți nouă elevi din Prahova, să obțină media 10 la sesiunea 2017 a Evaluării Naționale. L-am rugat pe Antoniu să-și facă, pentru început, o scurtă caracterizare. Iată ce spune despre el:

“Numele meu este Merlă Antoniu-Ştefan, Anto pentru prietenii mei. Am absolvit gimnaziul la Colegiul Naţional ,,Mihai Viteazul”, Ploieşti. Sunt o persoană conștiincioasă, organizată, creativă. Dintre pasiunile mele pot enumera: matematica, informatica, astrofizica, lingvistica. Sunt un săgetător ambiţios, îmi place să experimentez, să-mi depăşesc limitele, să am mult curaj şi încredere în mine. Consider că important este să fiu împăcat eu cu mine, să fiu conştient de lipsuri şi să încerc să le acopăr. Îmi place să citesc, îmi plac foarte mult călătoriile şi timpul pe care îl petrec cu prietenii. Îmi iubesc părinţii, ei sunt tot ce am mai bun, îmi respect profesorii pentru că mi-au dăruit din lumea dumnealor, înfrumuseţând-o şi pe a mea. Doresc să le mulţumesc din suflet celor care m-au susţinut încă de la început, iar acelora care au crezut în mine, le mulţumesc în mod special.”

1. Cum ai reușit performanța de a obține media 10 la Evaluarea Națională?
Dat fiind faptul că a obţine nota 10 la ambele probe a fost un obiectiv pe care mi l-am asumat, m-am pregătit şi am alocat zilnic timp pentru realizarea acestuia. De asemenea, un sprijin extrem de preţios l-am primit de la domnii mei profesori care, pe lângă informaţii, m-au motivat şi mi-au ,,cultivat” dorinţa de a obţine performanţă în tot ceea ce îmi propun... concursuri, examene, viaţă. Iau în considerare, desigur, şi ,,mobilizarea” din partea familiei mele ca factor în obţinerea succesului meu la Evaluarea Naţională.

2. Te așteptai să iei note maxime la ambele materii? La ce ți-a fost teamă?
Da! Nota 10 la ambele materii a fost un obiectiv pe care mi l-am asumat şi pentru care m-am pregătit constant, după cum am precizat anterior. Subiectele la ambele probe mi s-au părut uşoare poate şi pentru că, în urma participării la concursuri, am învăţat să-mi stăpânesc emoţiile şi să mă autoevaluez corect.

3. Cât timp ți-a ocupat pregătirea pentru examen? Ai făcut și pregătire suplimentară? Ai avut timp și de distracție anul acesta?
Sincer, nu pot să spun că am suplimentat, special în acest an şcolar, timpul alocat studiului, ritmul fiind acelaşi pe întregul meu parcurs şcolar. În ceea ce priveşte pregătirea suplimentară, da, m-am pregătit atunci când am simţit nevoia. Prin urmare, şi timpul alocat relaxării și distracţiei a fost acelaşi.

4. Cum te-a încurajat familia?
Părinţii mi-au fost alături şi au avut încredere în mine din totdeauna.


5. În gimnaziu, ai fost și la olimpiade, concursuri? Ce rezultate ai obținut de-a lungul timpului?
Am fost preocupat să-mi verific nivelul de cunoştinţe, tocmai de aceea, am participat la olimpiade şi concursuri şcolare la care am obţinut premii şi menţiuni:

în clasa a V-a:
 premiul I la faza judeţeană a Olimpiadei naţionale de matematică, calificat la etapa naţională;
 premiul al II-lea la etapa judeţeană a Olimpiadei Limbă, Literatură şi Comunicare „George Călinescu”;
 premiul al II-lea la etapa judeţeană a Concursului Naţional „Cultură şi spiritualitate românească”;
 premiul I la Concursul Interjudeţean de Matematică „Regalul Generaţiei XXI”;
 premiul al III-lea la Concursul Interjudeţean de Matematică „Micul Arhimede”;
 premiul al III-lea la Concursul Naţional de Matematică „Lumina Math”.

în clasa a VI-a:
 premiul al II-lea la etapa judeţeană a Concursului Naţional „Alege este dreptul tău”;
 premiul I la Concursul Naţional de Poezie Ludică;
 premiul al II-lea la Concursul Interjudeţean de Matematică „Grigore Moisil”;
 menţiune la etapa judeţeană a Olimpiadei de Lingvistică;
 menţiune la Concursul ,,Cangurul Lingvist”, secţiunea ,,Poveştile Cangurului”.

în clasa a VII-a:
 premiul I la etapa judeţeană a Olimpiadei de Lingvistică - calificat la etapa naţională;
 premiul al II-lea la etapa judeţeană a Concursului Naţional de Competenţă şi Performanţă Comper - Comunicare;
 premiul al III-lea la Concursul Naţional de Fizică PHI;
 premiul al III-lea la Concursul Naţional de Competenţă şi Performanţă Comper – Comunicare, etapa naţională;
 menţiune la Concursul Interjudeţean de Matematică ,,Cristian S. Calude”.

în clasa a VIII-a:
 premiul I la etapa judeţeană a Olimpiadei de Istorie;
 premiul al II-lea la etapa judeţeană a Olimpiadei de Lingvistică;
 premiul al III-lea la etapa judeţeană a Concursului ,,Noi şi chimia”;
 menţiune la Concursul Naţional de Fizică PHI;
 menţiune la Concursul de Matematică ,,Discipolii lui Lazăr”.


6. La ce liceu îți dorești să fii admis/admisă? De ce?
Îmi doresc să fiu admis la Colegiul Naţional ,,Mihai Viteazul”, Ploieşti pentru că, în continuare, îmi doresc să acumulez cât mai multe cunoştinţe şi, în plus, să mă pregătesc pentru performanţă. Aici simt că am mediul prielnic pentru realizarea acestor două obiective. Argumentele care stau la baza acestor afirmaţii sunt domnii mei profesori care ne susţin tot timpul şi ne încurajează pentru obţinerea performanţei şi foştii mei colegi pe care vreau să-i am alături şi în etapa următoare.


7. Ce profil vrei să urmezi mai departe?
Vreau să urmez profilul real, specializarea matematică-informatică.

8. Te-ai gândit deja la o eventuală carieră? În ce domeniu ti-ar plăcea să lucrezi?
Până în acest moment, nu m-am decis pentru o carieră anume. M-am gândit şi mi-ar plăcea să dezvolt o carieră în domeniul IT.

9. Pe viitor, vrei să rămâi în țară sau să pleci în străinătate?
După absolvirea liceului doresc să studiez în străinătate.

10. Ce sfaturi ai pentru cei care vor da în anii viitor Evaluarea Națională?
Îi sfătuiesc pe cei care vor susține în anii viitori Evaluarea Naţională să se pregătească temeinic şi, foarte important, să-şi dorească să obţină aceste rezultate.


11. Cum îți vei petrece vacanța de vară după ce vei afla și rezultatele admiterii la liceu? Ți-ai făcut planuri?
După ce voi afla rezultatul admiterii la liceu, o să înceapă şi pentru mine vacanţa, pe care o să mi-o petrec la fel ca şi pe celelalte. Prima parte este destinată vacanţei cu părinţii, după care voi merge în tabere cu prietenii. Nu voi renunţa, desigur, nici la timpul pe care o să-l aloc studiului.

Am avut câteva întrebări și pentru părinții lui Antoniu care, după cum ne-a spus și el, au fost alături şi au avut încredere în el mereu.

1. Sunteți mândri de performanța lui Antoniu?
Orice părinte este mândru de copilul lui. Bineînţeles că suntem mândri de rezultatele obţinute la Evaluarea Naţională şi de media de admitere. În mod special, apreciem seriozitatea, ambiția şi dorinţa lui de cunoaştere, manifestate încă din primii lui ani de viață şi îl susţinem în toate alegerile şi demersurile sale. Noi îl felicităm şi, în acelaşi timp, dorim să transmitem felicitări tuturor copiilor cu rezultate deosebite, precum şi dascălilor care i-au pregătit pe aceştia!

2. Ce rol ați avut în obținerea acestei performanțe? Cum veți recompensa această performanță?
Rezultatele obţinute le privim ca pe un obiectiv asumat şi concretizat. Aşa cum s-a întâmplat și până acum, se va bucura de o recompensă pe măsura muncii și a dorinței sale.


3. Vă veți implica în alegerile copilului, în viitor?
Am fost şi vom fi alături de Anto în toate deciziile importante. Atunci când situaţia o va impune, îl vom sprijini cu sfaturi din experienţele noastre, menite să-i faciliteze o decizie justă.

Echipa prahova-news.ro îl felicită pe Anto și îi urează succes în continuare!

COMENTARII

64x64

Angela Gheorghe

AVEM ŞI COPII FOARTE TALENTATI, PĂCAT CĂ ACEŞTI COPII SUNT UITAŢI DE SOCIETATEA ROMÂNĂ. EI DAU EXEMPLU CE ESTE RĂU DESPRE ROMÂNIA. AVEM COPII ŞI ADULŢI CARE AU FĂCUT PERFORMANŢĂ, ATÂT SPORTIV CÂT ŞI EDUCATIV.... EUROPA ŞI ALTE ŢĂRI SPUN NUMAI LUCRURI RELE DESPRE ROMÂNIA, VENITI ÎN ROMÂNIA ŞI VEDEŢI CĂ AVEM ŞI OAMENI DE EXCELENTĂ ÎN TOATE DOMENIILE... UN PROVERB DIN POPOR: "PĂDURI FĂRĂ USCATURI NU EXISTĂ!"

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
Felicitări oamenilor legii!
LOCUITORII DE LA BUCOV CREDETI CA NU STIAU CA TERENUL ESTE MAI JOS DECAT STRADA ,DE CE NU AU INALTAT CURTILE SI TEMELIA LA CASA TREBUIA SA AIVA U1 METRU DE LA DRUM , OARE AU FOST COMOZI ,CA DACA AU FACUT BARTAI CASELE BANUIESC CA AU AVUT SI BANI PTR CONSTRUCTII ?
Salutari din Iasi! Doamna, va spun in primul rand ca va stimez foarte mult, ca abia pot sa estimez dimensiunea incercarilor pe care le-ati traversat pana acum. Empatizez cu Dvs. pana peste poate, o data pentru ca imi aduc aminte de colegul meu Aurel, din scoala generala, cu o dizabilitate notabila, ce-i drept – de intelect, diferita de a lui Rares (oare am retinut bine?), o data pentru ca sunt parinte si inteleg participativ provocarea formarii unui om, o data pentru ca sotia mea se ocupa - ca si profesie - de integrarea copiilor mai greu integrabili (autism, add, adhd, Asperger, Down, tetraplegici) si oarecum cel mai abitir pentru ca eu fac proteze oculare pentru oameni care si-au pierdut, pe langa vedere, globul sau globii oculari cu totul. Imi dau seama cat de provocator a fost sa ridicati acest om pana la aceasta varsta ca sa-l faceti integrabil (inteleg ca este elev la Cuza, corect?). Aveti respectul meu profund pentru asta, eu personal nu sunt convins ca as fi putut duce o asemenea cruce. Permiteti-mi, va rog, sa va expun punctul meu de vedere, nu neaparat dezinteresat, rezonez foarte mult cu situatia Dvs., ci mai degraba, extern: In primul rand, indiferent de dizabilitatea fiului Dvs., societatea in care doriti Dvs. sa-l integrati (si va aplaud pentru asta, fara sa vreau stiu ce se intampla in scolile speciale) este societatea oamenilor fara dizabilitati. Acum.. e posibil sa ma insel, sau sa nu-mi mai aduc aminte precis, au trecut si peste mine cativa ani de cand am terminat liceul, dar.. este nefiresc pentru un adolescent sa fie insotit de mama sa la scoala. Imi imaginez ca Dvs. considerati imperios necesar acest aspect pentru evolutia fiului Dvs., insa, corectati-ma daca gresesc, oare nu se simte umilitor? Eu intram in pamant cand venea cineva sa ma ia de la liceu, era, pentru mine, desconsiderarea suprema a puterii masculului feroce inspre care accedeam si afirmam eu ca ma transform. Bun, acest lucru pur si simplu nu e posibil in cazul fiului Dvs., va trebui sa-l preluati mereu de la scoala, dar va rog sa pastrati in minte - cand vreti sa va insotiti fiul in viata sa sociala, pentru ca, la acel moment, viata sociala este in sala de curs – va rog sa retineti si umilinta pe care o resimtim noi, ca si tineri masculi fortosi (cel putin noi asa ne vedem, va asigur, chiar daca ne cizelam “superputerile” abia dupa facultate). Pe nesimtite, nevoia sa de aparteneta intr-un grup de oameni fara dizabilitati a inceput sa se simta la varsta asta, iar integrarea sa, cu siguranta, a inceput, independent de Dvs. Nevoia de trib a omului este o chestiune ancestrala si onest va spun ca e una benefica si foarte mobilizatoare, in special la baieti. Apoi, fortuit, Rares este in acest moment cvasidependent de prezenta Dvs. – inteleg asta. Si, va place sau nu, aveti dreptate, va fi mereu cvasidependent de cineva. Va intreb, oare nu e momentul sa-i permiteti sa-si dezvolte niste mecanisme sanatoase si asumate de dependenta fata de lumea inconjuratoare in care se va dezvolta pana la final? Nici mie nu-mi convine efemeritatea mea, insa trebuie sa le acceptam si sa le lasam, sa le formam chiar puilor nostri de om uneltele necesare pentru adaptare la lumea in care vor creste ei. Din cate afirma postvorbitoarea Dvs. in acest interviu, (presupun ca este Directorul colegiului), Rares este un elev performant. Aveti incredere in el ca se va descurca pe cont propriu – este, poate, cel mai insemnat combustibil pe care il poate primi un tanar de la parinti la acea varsta, cu mult mai insemnat decat prezenta sau banii. Pentru mine, acel “am incredere in tine ca poti sa zbori cu aripile tale” sigur a fost. Credeti in forta lui de izbanda, viata e lunga si trebuie sa termine singur opera umana pe care ati inceput-o Dvs. Nu va ascund, coincidenta face ca am cunoscut-o pe diriginta lui Rares, cu 14-15 ani in urma, cand eram vicepresedinte in forumul judetean al elevilor, organizatie care a prins grai, in mare parte, gratie implicarii sale in educatia noastra si mentoratului novicilor aidoma mie. Nu-mi vine in minte un dascal mai iscusit, tin minte ca o asociam, inca de atunci, lui Sidney Poitiers din “To Sir, with love”. A fost profesorul care a trezit in mine interesul pentru exprimare, pentru libertate, omul care m-a facut sa constientizez ca nu sunt doar nr. matricol 4207, ca am forta sa devin ce vreau eu. Imi dau seama ca sunteti foarte implicata emotional, nici nu ati avea cum sa nu fiti, insa, din punctul meu de vedere, nu gasesc un profesionist mai potrivit si mai dedicat pentru situatia actuala. Imi aduc aminte si de momentele in care ma punea sa redactez de 5 ori un material pentru un proiect, pentru ca “nu are substanta / nu e nimic inedit / ai folosit limbaj de lemn, etc.”, dar, mai cu seama, imi amintesc ca nimic nu era mai presus pentru domnia sa decat interesul elevului. A fost motorul care pe mine m-a facut adultul de care, cu smerenie, va spun ca are o voce care se aude. Va marturisesc ca nu am nici un interes in a va supara, iar de judecat – nici nu indraznesc, pur si simplu nu sunt capabil. Va spun insa, parerea unui om de la mare distanta – temporala / geografica / conjuncturala: indiferent de cadrele legale, care va pot fi potrivite sau potrivnice, e momentul sa-I permiteti lui Rares sa zboare, fara Dvs., oricat de greu si de dureros ar fi.
Se stie in cadrul institutiei, de către toti, atat elevi cat si profesori ca la clasa s, au facut cu drag eforturi sustinute sa poata fi integrat frumos copilul. Mamei i s.a permis accesul in clasa,timp de peste 1 an, pana cand se pare ca a inceput sa isi asume prerogative pe care nu le avea, sa intervina in relațiile dintre elevii clasei, să spună ca x sau y metoda de predare ii pare nu se stie cum, ca mai bine profesorul x sau elevul y sa fie in felul z. Etc. Lucruri care nu mai aveau nimic in comun cu scopul prezentei dansei acolo. Elevii s.au revoltat, parintii lor au solicitat ca doamna sa nu mai stea in clasa in ore,avand in vedere ca toti copiii din clasa si.au aratat deschiderea si disponibilitatea sa il ajute pe elev sa aiba notite luate, corect scrise, inregistrate, după caz. Dirigintele clasei s.a implicat cum putin probabil ca poate un alt profesor sa o faca mai bine, tot ce se poate doar sa ii fie bine copilului. Sa aiba sansa ,in ciuda handicapului,sa traiasca intr.un colectiv de tineri de varsta lui. Sa i se dea acces,in masura în care se putea, la normalitatea varstei,la un grad necesar de independenta. Din păcate aici pare sa fie o chestiune de orgoliu. Exista in liceu un caz similar - elev nevăzător- adus de tata la școală. Nicio problema acolo. Oare cum se poate? Ce urât cum in loc sa fie apreciate lucrurile de mare dedicare sufleteasca pe care unii prof.le fac, se prefera deturnarea realității in numele "senzaționalului" ieftin.
trist, dar adevarat!
Curs valutar
EUR Euro 4.6552 0.0013
USD Dolarul SUA 3.7813 -0.0054
GBP Lira sterlina 5.2837 0.0230
CHF Francul elvetian 4.0473 0.0096
XAU Gramul de aur 161.6184 0.4821