NOI reglementari in Codul rutier - ATENTIONARILE politstilor

15 Feb 2015 12:20
NOI reglementari in Codul rutier - ATENTIONARILE politstilor
Începând cu data de 14 februarie 2015, intră în vigoare dispoziţiile referitoare la utilizarea obligatorie a centurilor de siguranţă şi a sistemelor de fixare a copiilor în scaune în vehicule. Prin noile reglementări nu se aduc alte modificări legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, nefiind vorba de „un nou Cod rutier”.
Conform noilor reglementări, copiii cu o înălţime de până la 135 de cm pot fi transportaţi în autovehicule doar dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii.
De asemenea, copiii cu o înălţime de peste 135 de cm pot fi transportaţi în autovehicule doar dacă poartă centuri de siguranţă pentru adulţi, reglate astfel încât să nu treacă peste zona gâtului sau feţei, sau dacă sunt fixaţi sau prinşi cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii.
Există şi excepţii. Astfel, dispozitivul de fixare în scaun pentru copii nu este obligatoriu dacă copilul se află într-un autovehicul destinat transportului public de persoane, precum şi în taxi, dacă ocupă orice alt loc decât cel de pe scaunul din faţă.
Totodată, se exceptează de la obligaţia de a fi fixat sau prins cu ajutorul unui dispozitiv de fixare în scaun pentru copii ori de a purta centura de siguranţă pe timpul transportului, copilul pentru care este eliberat un certificat medical de scutire pe motiv medical grav, în care să fie menţionată afecţiunea care contraindică purtarea acestor sisteme de siguranţă. Conducătorul de autovehicul are obligaţia să aibă asupra sa certificatul medical, în conţinutul căruia trebuie să fie menţionată durata de valabilitate a acestuia.
În aceste cazuri, transportul copilului se realizează pe locurile din spate ale autovehiculului, iar în cazul copilului în vârstă de până la 3 ani, transportul se realizează sub supravegherea unei persoane, alta decât conducătorul de autovehicul.
Dispozitivul de fixare în scaun pentru copii trebuie să fie omologat şi adecvat pentru caracteristicile fizice ale copiilor şi se instalează pe locurile din spate ale autovehiculului, în conformitate cu instrucţiunile de montare furnizate de către producătorul acestuia, care indică în ce mod şi în care tipuri de autovehicule poate fi folosit sistemul în condiţii de siguranţă.
Prin excepţie, dispozitivele de fixare în scaun pentru copii pot fi montate inclusiv pe locul din faţă, prin orientarea cu faţa spre direcţia opusă direcţiei normale de deplasare a autovehiculului, numai după dezactivarea airbag-ului frontal corespunzător locului.
In conformitate cu prevederile legale în vigoare, conducătorul autovehiculului este sancţionat cu 4 - 5 puncte-amendă (390 - 487,5 de lei) şi 3 puncte de penalizare în cazul:
- nerespectării obligaţiei de a se asigura că minorii poartă centuri de siguranţă sau sunt transportaţi în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate, în condiţiile prevăzute de regulament.
- nerespectării dispoziţiilor privind transportul copiilor în autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranţă.
Prin actul normativ amintit nu se aduc alte modificări legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, nefiind vorba de „un nou Cod rutier”.
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.091 din 10 decembrie 2014 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, precum şi dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, începând cu data de 1 ianuarie 2015 un punct-amendă reprezintă, valoric, 97,5 lei.
foto: bucurestifm.ro

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
Sunteti penibili cu recomandarile voastre de rute alternative, si mai dificile si mai periculoase decat ruta directa.Inca trebuie sa fim multumiti ca nu suntem trimisi sa facem ocolul prin Bulgaria, Serbia si apoi prin Timisoara. ca dupa 3-4 zile ajungeti insfarsit la destinatie.
Gheorghe Tutuianu In carantina este greu de suportat ca toata populatia sa fie inchisa in casa . Exceptie sunt cei care au serviciu , inclusiv in alte localitati, patronii comerciantii, politistii etc care pot circula cu conditia sa scrie o declaratie personala. Dar carantina in aceste conditii este o solutie incompleta daca nu se iau si alte masuri.. Vreau sa spun ca dupa parerea mea in situatia unei localitati in carantina, adica izolata de restul lumii, ar trebui procedat imediat la testarea . cu teste rapide a intregii populatii a localitatii. Cei pozitivi ar trebui carantinati iar cei negativi ar trebui sa lucreze in conditii normale. In acest fel dupa iesirea din carantina visusul in acea localitate ar fi eradicat iar pe durata carantinei activitatea economica ar fi aproape normala . Adaug ca cei care nu vor sa fie testati, nu trebuie obligati sa faca testul ci ar trebui sa intre in carantina obligatorie. Deasemeni, cei care intra sau ies din localitate ar trebui sa nu fie admisi la intrare/iesire daca nu prezinta testul negativ. Asa-i?
Hai lasa ca aveti turisti in fiecare week ..dn 1 full pe week Se vaita patronii saracutii care dadeau salarii mizere si n ore munca ..sa lucrati voi cu neamurile voastre in horeca Si acuma la fel tot pe angajat trageti parleala ..fara bonuri le luati din salariu etc Si va mai mirati ca nu gasiti personal
Foarte frumos, un gest demn de urmat si de localitatile din Rep. Moldova. Bravo d-le Primar!
La Poiana observ o activitate intensa a Primariei,Scolii si Bisericii.Inseamna ca acolo sunt oameni sufletisti si ospitalieri.Am sa vin vara asta o fuga din Spania.
Curs valutar
EUR Euro 4.8736 0.0015
USD Dolarul SUA 4.0226 -0.0208
GBP Lira sterlina 5.3968 -0.0013
CHF Francul elvetian 4.5028 0.0097
XAU Gramul de aur 237.9570 0.0176