PE CINE A MAI TRIMIS DNA IN JUDECATA

22 Feb 2018 18:37
PE CINE A MAI TRIMIS DNA IN JUDECATA
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Galați au dispus trimiterea în judecată:

sub control judiciar, a inculpatului SIMION ADRIAN, inspector școlar la disciplina limba română din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Brăila, la data săvârșirii faptelor, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
- instigare la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit (3 infracțiuni),
- abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit,
- luare de mită (2 infracțiuni).

și în stare de libertate, a inculpaților:

DANIELESCU IULIAN, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Brăila și MOCANU ȘTEFANIA MĂDĂLINA, MÂNDREANU CONSTANTIN CIPRIAN, PICUȘ VERONICA, PLOPEANU PETRICA și ALDEA CARMEN LĂCRĂMIOARA, profesori, membri ai comisiei de corectare a contestațiilor, în sarcina cărora s-a reținut săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit.

BACIU ANDRADA BIANCA, în sarcina căreia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de uz de fals, în formă continuată.

DUMITRU DRAGOȘ – MIRCEA, consilier în Ministerul Educației Naționale - Direcția Minorități, la data săvârșirii faptei, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea a două infracțiuni de instigare la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.

PURCĂREA PETRE, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunilor de:
- complicitate la dare de mită (2 infracțiuni),
- complicitate la luare de mită,
- instigare la abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
La data de 26 iunie 2014, inculpatul Simion Adrian, în calitate de inspector școlar, cu intenție, a determinat-o pe inculpata Mocanu Ștefania Mădălina, profesor corector al contestației formulată de o elevă a unui liceu teoretic, să o reexamineze și respectiv să corecteze în mod favorabil probele elevei, cu scopul de a promova corigența la materia respectivă și implicit, de a promova anul școlar.
În data de 03 septembrie 2009, în contextul desfășurării sesiunii de bacalaureat, inculpatul Simion Adrian a determinat cu intenție pe inculpații Plopeanu Petrica și Aldea Carmen Lăcrămioara să corecteze în mod intenționat favorabil, contestația unui elev, formulată în legătură cu nota obținută la proba scrisă la disciplina limba și literatura română, în sesiunea august – septembrie 2014, determinând astfel obținerea unei note superioare și implicit, a unei medii de promovare a examenului de bacalaureat.
De menționat este faptul că, teza elevului a fost inițial notată cu 4,30, iar la recorectarea făcută de cele două inculpate, teza a fost notată cu 5,30 exact așa cum îi solicitase inculpatul Purcărea Petre inspectorului școlar Simion Adrian, astfel încât nota să fie peste 5, minimul necesar promovării examenului la o disciplină de examen.
În același context, la data de 05 septembrie 2014, inculpatul Simion Adrian, beneficiind de ajutorul inculpatului Purcărea Petre, a primit suma de 800 lei, de la părinții unei eleve, după ce, anterior, acceptase ca în schimbul oferirii și promisiunii unui folos material, să corecteze în mod favorabil contestația formulată de elevă, în scopul obținerii unei note superioare și a unei medii finale de promovare.
În ziua de 26 septembrie 2014, inculpatul Simion Adrian, în calitate de inspector școlar și membru în comisia de examinare constituită în legătură cu concursul organizat pentru ocuparea unui post de documentarist la Palatul Copiilor Brăila, instituție cultural-educativă subordonată Inspectoratului Școlar Județean Brăila, a primit mai multe produse alimentare, în valoare totală de 100 lei de la o persoană, în scopul examinării în mod favorabil și a promovării concursului de către aceaasta.
La data de 17 iunie 2014, inculpatul Danielescu Iulian, în calitate de inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Brăila, împreună și în înțelegere cu inculpatul Simion Adrian, urmare a instigării acestora de către inculpatul Dumitru Dragoș Mircea, consilier în Ministerul Educației Naționale - Direcția Minorități, a dispus constituirea unei comisii de soluționare a contestației formulată de o rudă a inculpatei Baciu Andrada Bianca, împotriva sancțiunii constând în notarea acesteia cu nota 2 la purtare, din cauza numărului mare de absențe nemotivate. Această împrejurare ar fi atras exmatricularea elevei respective cu drept de înmatriculare în anul școlar imediat următor.
Comisia astfel constituită, din care au făcut parte, pe lângă inculpatul Simion Adrian și inculpații Mândreanu Constantin Ciprian și Picuș Veronica, a determinat consiliul de administrație al liceului respectiv să recalculeze nota la purtare acordată inculpatei Baciu Andrada Bianca, astfel încât aceasta să promoveze anul școlar.
În cursul lunii aprilie 2014, inculpata Baciu Andrada Bianca a depus la cabinetul medical al liceului, două adeverințe medicale, cunoscând că sunt falsificate, cu scopul de a motiva absențele de la cursurile școlare din perioadele 23-24.04.2014 și 28-30.05.2014.
Acest fapt ar fi determinat reducerea numărului total de absențe nemotivate pe semestrul II al anului școlar 2013-2014 și, ulterior, anularea notei 2 la purtare acordată de Consiliul Profesoral la ședința din data de 17.06.2014 și modificarea acesteia prin mărire, toate acestea determinând în final, promovarea elevei în anul școlar următor.

În cauză procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Brăila, cu propunere de a se menține măsura preventivă dispusă în cauză.

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
LOCUITORII DE LA BUCOV CREDETI CA NU STIAU CA TERENUL ESTE MAI JOS DECAT STRADA ,DE CE NU AU INALTAT CURTILE SI TEMELIA LA CASA TREBUIA SA AIVA U1 METRU DE LA DRUM , OARE AU FOST COMOZI ,CA DACA AU FACUT BARTAI CASELE BANUIESC CA AU AVUT SI BANI PTR CONSTRUCTII ?
Salutari din Iasi! Doamna, va spun in primul rand ca va stimez foarte mult, ca abia pot sa estimez dimensiunea incercarilor pe care le-ati traversat pana acum. Empatizez cu Dvs. pana peste poate, o data pentru ca imi aduc aminte de colegul meu Aurel, din scoala generala, cu o dizabilitate notabila, ce-i drept – de intelect, diferita de a lui Rares (oare am retinut bine?), o data pentru ca sunt parinte si inteleg participativ provocarea formarii unui om, o data pentru ca sotia mea se ocupa - ca si profesie - de integrarea copiilor mai greu integrabili (autism, add, adhd, Asperger, Down, tetraplegici) si oarecum cel mai abitir pentru ca eu fac proteze oculare pentru oameni care si-au pierdut, pe langa vedere, globul sau globii oculari cu totul. Imi dau seama cat de provocator a fost sa ridicati acest om pana la aceasta varsta ca sa-l faceti integrabil (inteleg ca este elev la Cuza, corect?). Aveti respectul meu profund pentru asta, eu personal nu sunt convins ca as fi putut duce o asemenea cruce. Permiteti-mi, va rog, sa va expun punctul meu de vedere, nu neaparat dezinteresat, rezonez foarte mult cu situatia Dvs., ci mai degraba, extern: In primul rand, indiferent de dizabilitatea fiului Dvs., societatea in care doriti Dvs. sa-l integrati (si va aplaud pentru asta, fara sa vreau stiu ce se intampla in scolile speciale) este societatea oamenilor fara dizabilitati. Acum.. e posibil sa ma insel, sau sa nu-mi mai aduc aminte precis, au trecut si peste mine cativa ani de cand am terminat liceul, dar.. este nefiresc pentru un adolescent sa fie insotit de mama sa la scoala. Imi imaginez ca Dvs. considerati imperios necesar acest aspect pentru evolutia fiului Dvs., insa, corectati-ma daca gresesc, oare nu se simte umilitor? Eu intram in pamant cand venea cineva sa ma ia de la liceu, era, pentru mine, desconsiderarea suprema a puterii masculului feroce inspre care accedeam si afirmam eu ca ma transform. Bun, acest lucru pur si simplu nu e posibil in cazul fiului Dvs., va trebui sa-l preluati mereu de la scoala, dar va rog sa pastrati in minte - cand vreti sa va insotiti fiul in viata sa sociala, pentru ca, la acel moment, viata sociala este in sala de curs – va rog sa retineti si umilinta pe care o resimtim noi, ca si tineri masculi fortosi (cel putin noi asa ne vedem, va asigur, chiar daca ne cizelam “superputerile” abia dupa facultate). Pe nesimtite, nevoia sa de aparteneta intr-un grup de oameni fara dizabilitati a inceput sa se simta la varsta asta, iar integrarea sa, cu siguranta, a inceput, independent de Dvs. Nevoia de trib a omului este o chestiune ancestrala si onest va spun ca e una benefica si foarte mobilizatoare, in special la baieti. Apoi, fortuit, Rares este in acest moment cvasidependent de prezenta Dvs. – inteleg asta. Si, va place sau nu, aveti dreptate, va fi mereu cvasidependent de cineva. Va intreb, oare nu e momentul sa-i permiteti sa-si dezvolte niste mecanisme sanatoase si asumate de dependenta fata de lumea inconjuratoare in care se va dezvolta pana la final? Nici mie nu-mi convine efemeritatea mea, insa trebuie sa le acceptam si sa le lasam, sa le formam chiar puilor nostri de om uneltele necesare pentru adaptare la lumea in care vor creste ei. Din cate afirma postvorbitoarea Dvs. in acest interviu, (presupun ca este Directorul colegiului), Rares este un elev performant. Aveti incredere in el ca se va descurca pe cont propriu – este, poate, cel mai insemnat combustibil pe care il poate primi un tanar de la parinti la acea varsta, cu mult mai insemnat decat prezenta sau banii. Pentru mine, acel “am incredere in tine ca poti sa zbori cu aripile tale” sigur a fost. Credeti in forta lui de izbanda, viata e lunga si trebuie sa termine singur opera umana pe care ati inceput-o Dvs. Nu va ascund, coincidenta face ca am cunoscut-o pe diriginta lui Rares, cu 14-15 ani in urma, cand eram vicepresedinte in forumul judetean al elevilor, organizatie care a prins grai, in mare parte, gratie implicarii sale in educatia noastra si mentoratului novicilor aidoma mie. Nu-mi vine in minte un dascal mai iscusit, tin minte ca o asociam, inca de atunci, lui Sidney Poitiers din “To Sir, with love”. A fost profesorul care a trezit in mine interesul pentru exprimare, pentru libertate, omul care m-a facut sa constientizez ca nu sunt doar nr. matricol 4207, ca am forta sa devin ce vreau eu. Imi dau seama ca sunteti foarte implicata emotional, nici nu ati avea cum sa nu fiti, insa, din punctul meu de vedere, nu gasesc un profesionist mai potrivit si mai dedicat pentru situatia actuala. Imi aduc aminte si de momentele in care ma punea sa redactez de 5 ori un material pentru un proiect, pentru ca “nu are substanta / nu e nimic inedit / ai folosit limbaj de lemn, etc.”, dar, mai cu seama, imi amintesc ca nimic nu era mai presus pentru domnia sa decat interesul elevului. A fost motorul care pe mine m-a facut adultul de care, cu smerenie, va spun ca are o voce care se aude. Va marturisesc ca nu am nici un interes in a va supara, iar de judecat – nici nu indraznesc, pur si simplu nu sunt capabil. Va spun insa, parerea unui om de la mare distanta – temporala / geografica / conjuncturala: indiferent de cadrele legale, care va pot fi potrivite sau potrivnice, e momentul sa-I permiteti lui Rares sa zboare, fara Dvs., oricat de greu si de dureros ar fi.
Se stie in cadrul institutiei, de către toti, atat elevi cat si profesori ca la clasa s, au facut cu drag eforturi sustinute sa poata fi integrat frumos copilul. Mamei i s.a permis accesul in clasa,timp de peste 1 an, pana cand se pare ca a inceput sa isi asume prerogative pe care nu le avea, sa intervina in relațiile dintre elevii clasei, să spună ca x sau y metoda de predare ii pare nu se stie cum, ca mai bine profesorul x sau elevul y sa fie in felul z. Etc. Lucruri care nu mai aveau nimic in comun cu scopul prezentei dansei acolo. Elevii s.au revoltat, parintii lor au solicitat ca doamna sa nu mai stea in clasa in ore,avand in vedere ca toti copiii din clasa si.au aratat deschiderea si disponibilitatea sa il ajute pe elev sa aiba notite luate, corect scrise, inregistrate, după caz. Dirigintele clasei s.a implicat cum putin probabil ca poate un alt profesor sa o faca mai bine, tot ce se poate doar sa ii fie bine copilului. Sa aiba sansa ,in ciuda handicapului,sa traiasca intr.un colectiv de tineri de varsta lui. Sa i se dea acces,in masura în care se putea, la normalitatea varstei,la un grad necesar de independenta. Din păcate aici pare sa fie o chestiune de orgoliu. Exista in liceu un caz similar - elev nevăzător- adus de tata la școală. Nicio problema acolo. Oare cum se poate? Ce urât cum in loc sa fie apreciate lucrurile de mare dedicare sufleteasca pe care unii prof.le fac, se prefera deturnarea realității in numele "senzaționalului" ieftin.
trist, dar adevarat!
Feicitari, baieti!
Curs valutar
EUR Euro 4.6539 -0.0067
USD Dolarul SUA 3.7867 0.0039
GBP Lira sterlina 5.2607 -0.0127
CHF Francul elvetian 4.0377 0.0005
XAU Gramul de aur 161.1363 -0.4215