Camera de Comerț și Industrie Prahova și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Prahova au organizat miercuri, 30 martie 2022, webinarul de prezentare a noutăților legislative legate de ocuparea forței de muncă.
Parteneri ai evenimentului au fost Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România – CECCAR Filiala Prahova și BRD Groupe Societe Generale.
În cuvântul sau de deschidere, Președintele CCI Prahova, Dl. Aurelian Gogulescu, a menționat că „webinarul este al treilea eveniment organizat în decurs de numai un an în jurul unei tematici vaste și în continuă adaptare la contextul economic și social, iar faptul că firmele au apreciat printr-o participare numeroasă, ca și cu ocaziile precedente, potențialul de informații anunțat prin intermediul agendei, este foarte îmbucurător”. Tot in deschiderea evenimentului au mai luat cuvantul Dna. Ecaterina Strempel, Director Regional Retail BRD – Groupe Societe Generale si Dl. Cornel Nitu, Presedintele CECCAR Prahova.
Specialiștii AJOFM Prahova, coordonați de Dna. Cristina Stoichici – Director Executiv, au prezentat următoarele teme: Sistemul Electronic de Mediere a Muncii (SEMM) – platforma online a ANOFM de publicare a ofertei locurilor de muncă vacante; Măsuri de sprijin pentru angajatori: Kurzarbeit – care continuă și după încetarea stării de alertă; Subvenții acordate angajatorilor pentru stimularea ocupării persoanelor din grupuri vulnerabile (ex.: categoria de tineri NEETs: 16-29 ani); Fondul de garantare – firme aflate în insolvență; Acreditarea furnizorilor de servicii de consiliere și mediere a muncii; Atestarea întreprinderilor de economie socială; Oferta angajatorilor cu locuri de muncă pentru spațiul nonUE- adeverințele eliberate pentru IGI de către AJOFM Prahova; Facilități pentru refugiații din zona conflictului armat din Ucraina.
Pentru că între participanții la eveniment s-au numărat numeroși reprezentanți ai departamentelor de resurse umane, în cadrul sesiunii online a avut loc și o prezentare a BRD Groupe Societe Generale, structurată pe beneficii pe care angajatorii le pot oferi salariaților.
La eveniment au participat peste 100 de reprezentanți de la firme din Prahova, București și din alte 10 județe ale țării. Webinarul a fost interactiv – iar astfel – deosebit de util pentru participanții care au intrat în dialog direct cu reprezentanții AJOFM Prahova, aceștia răspunzând tuturor întrebărilor și problemelor ridicate.
Webinarul a beneficiat de promovarea următorilor parteneri media: Radio Magic FM, Prahova Business, Prahova Medicală, București Business, Ziarul Ploiestii, Ziarul Prahova, DaDa TV, Ziarul Telegrama, Prahova-News.Ro, Prahova Economică.