Cătălina Bozianu: Scandalul momentului, cel privind posibila utilizare a companiei Tarom ca instrument politic de influențare a votului parlamentarilor la moțiunea de cenzură, reprezintă cea mai potrivită ieșire din scenă a guvernului demis

23 Oct 2019 09:28
Cătălina Bozianu: Scandalul momentului, cel privind posibila utilizare a companiei Tarom ca instrument politic de influențare a votului parlamentarilor la moțiunea de cenzură, reprezintă cea mai potrivită ieșire din scenă a guvernului demis
Declaratia politică a deputatului Cătălina Bozianu:
"Scandalul momentului, cel privind posibila utilizare a companiei Tarom ca instrument politic de influențare a votului parlamentarilor la moțiunea de cenzură, reprezintă cea mai potrivită ieșire din scenă a guvernului demis Dăncilă. În această afacere urâtă, avem toate elementele care definesc guvernarea PSD: politizare, nepotism, complicități și revanșe personale între ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și directoarea Tarom. Totul, pe fondul realității că operatorul aerian național este în faliment, adus aici de incompetența și de jaful guvernărilor pesediste succedate, cu o mică pauză, în ultimii șapte ani.
Mi se pare mai puțin important dacă ministrul Cuc (marele incompetent în materie de autostrăzi) a dispus ori nu ca, în ziua moțiunii, avioanele care transportă parlamentari din zonele îndepărtate ale țării către București, să rămână la sol. În fond, aceasta ar fi doar o manevră politică ridicolă, infantilă chiar, a exponentului unei găști de incapabili disperați că pierd puterea. Este treaba organelor de cercetare penală să facă lumină în acest caz. Cu adevărat importantă este, cred, devoalarea, cu acest prilej, a situației (mai corect spus, a halului) în care a ajuns compania națională de transport aerian.
Din 2008, Tarom funcționează pe pierdere. La nivelul anului 2018, pierderea totală se ridica la amețitoarea sumă de 3,19 miliarde de lei (!), auditorii financiari estimând, pentru 2019, o creștere peste estimările incompetenților din guvernul Dăncilă. În fiecare an, de când sunt deputat, am remarcat, în bugetul Ministerului Transporturilor, sumele de milioane de lei alocate pentru plata dobânzilor la creditele Tarom, în condițiile în care, pentru autostrada Ploiești-Brașov, care ne interesează în grad maxim pe noi, prahovenii, se alocau doar bani pentru hârtii. Situația Tarom nici nu are cum să fie altfel, din moment ce compania este folosită pe post de rezervor de sinecuri plătite cu mii de euro lunar pentru prietenii sau tovarășii politici, ori pentru rudele acestora. De pildă, directoarea Mădălina Mezei, prietena și, mai recent, ne-prietena, ministrului Cuc, are și fratele (pilot) și soțul (director comercial!) angajați la Tarom. Pentru anul în curs, se preconizează o restructurare a celor 1.910 angajați ai companiei, dar și aceasta este cu cântec pentru că marii beneficiari ai acesteia ar fi tot directorii, directorașii, frățiorii și soțiorii impuși pe criterii politice. Vorbim de zeci de salarii compensatorii care, însumate, înseamnă, poate, sute de mii de euro pe cap de sinecurist și care fac, practic, inutilă restructurarea.
Am făcut acest inventar al cancerului politic manifestat într-una dintre companiile naționale cele mai de prestigiu ale țării pentru a arăta încă o dată de ce bine că, prin moțiunea de cenzură, zboară Cuc și Dăncilă. În același timp, sper că este un semnal util și noului guvern, care are datoria să oprească jaful și bătaia de joc de la Tarom. Și nu doar de la Tarom, ci și din toate companiile naționale virusate de clientelismul politic al PSD".

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
Va multumesc
Nu doar conductele trebuie schimbate în spital, personalul medical care habar nu are sa își facă treaba vor doar bani și atit, nu mai lucrează nimeni în interesul pacientului, exemplu am fost cu fetita pentru o radiografie la coloana fetita având scolioza și aveam un control la un medic care vine din București o data la câteva luni, pai am plătit consultația copilei și ce sa vedeți ca pe sidiul care ni sa dat de la radiografie era o adunare generala se vedeau toate la grămadă coaste cu coloana, nu am rezolvat nimic ca na fost bun sidiul am plătit banii degeaba și întreb cine ne da banii înapoi cine ne da banii pentru următorul control cine răspunde de acești angajați? Poate îmi răspunde cine sper
Moștenește pe tatăl lui.Inteligenta și educatie
Pe DN1 B , degaba sunt separatoare daca trecerile de pietonii nu sunt iluminate calumea .....de la Bucov pana la Chitorani o trecere nu e iluminata cum trebui!
Poate intrati cu acest sistem si in interiorul orașului Băicoi, pe Str.Republicii, sa vedeți cu ce viteza trec masinile de mare tonaj, peste limitatoarele de viteza, montate ca sa ne strice structura de rezistenta a caselor, nu pentru micsorarea vitezei. Poate, intr-o zi luați măsuri, până nu cad casele pe noi. Poate intr-o zi invatati sa preveniti si sa remediati anumite acțiuni.
Curs valutar
EUR Euro 4.9767 -0.0001
USD Dolarul SUA 4.5780 0.0075
GBP Lira sterlina 5.8200 0.0121
CHF Francul elvetian 5.2672 0.0041
XAU Gramul de aur 298.0198 0.5677