Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor al Municipiului Ploiești a implementat Serviciul Informatic Integrat de Evidență a Actelor de Stare Civilă
Vor fi eliberate certificate de stare civilă de naștere, căsătorie și deces tipărite în format nou, conform Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 255/2024.
Certificatele de stare civilă eliberate anterior sunt și rămân valabile.
În cursul anului 2025 se vor elibera, în format nou, și:
• Certificate de divorț pe cale administrativă
• Certificate duplicate
• Extrase multilingve ale actelor de stare civilă
• Adeverințe privind statutul civil
Până la finalul anului 2025, se va implementa și Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) o etapă importantă în digitalizarea și modernizarea serviciilor publice din România.
Reamintim că:
Actul de identitate poate fi schimbat cu 6 luni înainte de data expirării sau producerii unui eveniment din viață (ex: împlinirea vârstei de 14 ani; schimbarea domiciliului; schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei/desfacerii căsătoriei etc), dar nu mai târziu de 15 zile după această dată. În caz contrar, amenzile aplicate sunt între 500 și 1000 lei, aplicându-se jumătate din minim în termen de 15 zile, respectiv 250 lei.
Noile modele de certificate de stare civilă pot fi vizualizate accesând următorul link: https://depabd.mai.gov.ro/siieasc.html
Detalii suplimentare legate de actele de stare civilă și de identitate, pot fi vizualizate accesând site-ul oficial al SPCLEP Ploiești: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/
Implementarea serviciilor informatizate va aduce beneficii semnificative în gestionarea actelor de stare civilă și de identitate!