Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei și Alteța Sa Regală Principele Radu, împreună cu Alteța Sa Regală Principesa Sofia, doresc să sărbătorească 10 Mai 2022, deopotrivă Ziua Regală și Ziua Independenței Naționale, alături de locuitorii celor patru județe pe care le vizitează. Astfel, Trenul Regal a oprit în Gara Ploiești Sud, la ora 12.10. Familia Regală a fost întâmpinată de autoritățile locale și județene cu pâine și sare, conform tradiției, dar și flori. Sute de persoane, de la cei mici până la cei mai în vârstă, au venit pe peron să salute membrii Casei Regale a României.
A doua oprire a Trenului Regal va avea loc în Gara Buzău, la ora 13.31. A treia oprire a Trenului Regal va avea loc în Gara Brăila, la ora 15.24. Ultima oprire a Trenului Regal va avea loc în Gara Galați, la ora 16.14. După încheierea ceremonialului sosirii la Galați, Trenul Regal va putea fi vizitat de către public timp de două ore. Pe parcursul călătoriei cu Trenul Regal, Familia Regală va fi alături de voluntari ai Crucii Roșii Române, ai Fundației Regale Margareta a României, precum și alături de elevi olimpici, de veterani Invictus și de persoanele vârstnice și copii beneficiari ai proiectelor umanitare, sociale, educaționale și culturale patronate de Majestatea Sa.
Potrivit Casei regale, Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari. Anterior, Regele Carol I și Regele Ferdinand au folosit alte două garnituri de tren, din anii 1870 până în anii 1920. Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda – Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. El a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand. Primii ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea.
Trenul Regal a fost inițial folosit la realizarea vizitelor de Stat din țările europene și la vizitarea comunităților urbane și rurale. După anul 2012, el a redevenit un mijloc de a face legătura între Coroană și comunitățile locale, dar și un simbol al statului român.
În anii 1940, Regele Mihai și Regina-mamă Elena au folosit Trenul Regal în multe ocazii. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, suveranul și mama au petrecut, grație Trenului Regal, multe clipe alături de oameni, de comunități, de familii românești.
Trenul este compus din cinci vagoane: Vagonul Sufragerie, Vagonul Majestății Sale, Vagonul Musafirilor Regali, Vagonul Invitaților și Vagonul Casei Majestății Sale. Lor li se adaugă, în cazul unor Funeralii Regale, Vagonul Funerar.
Cu actualul Tren Regal au călătorit patru generații ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai și Majestatea Sa Margareta. Nu au călătorit niciodată cu acest tren Regele Ferdinand I și Regina Ana.
În zilele noastre, Trenul Regal a reînceput drumurile sale, ducând membrii Familiei Regale în orașele din țară, în anul 2012. De atunci încoace au fost efectuate 11 călătorii, în 50 de orașe din țară.