Rezultatele controalelor dispuse în unitățile de învățământ de Prefectura Prahova

08 Sep 2024 14:39
Rezultatele controalelor dispuse în unitățile de învățământ de Prefectura Prahova
Comunicat de presă Prefectura Prahova:

Urmare a Ordinului Prefectului Județului Prahova, nr. 357/27.08.2024, înregistrat la Inspectoratul Școlar Județean Prahova cu nr. 5836/28.08.2024, s-a dispus constituirea Comisiei mixte pentru verificarea pregătirii unităților de învățământ din județ, cu scopul de a asigura desfășurarea în condiții optime a anului școlar 2024-2025.
Comisia mixtă a fost formată din reprezentanți ai următoarelor instituții:
- Inspectoratul Școlar Județean Prahova: inspector Morar Mihai-Gheorghe;
- Direcția de Sănătate Publică Prahova: inspector Săvulescu Elena, inspector Anca Luminița, inspector Veghiu Luminița;
- Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor: dr. Iordache Gabriel;
- Inspectoratul pentru Situații de Urgență Prahova: comisie numită de colonel Elisei Cosmin-Nicolae, inspector șef al ISU Prahova.
În perioada 29 august - 5 septembrie 2024, Comisia mixtă a efectuat verificări prin sondaj, conform competențelor fiecărei instituții și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în mai multe unități de învățământ din județul Prahova.
Din totalul de 639 unități de învățământ existente la nivelul județului Prahova, dintre care 240 au personalitate juridică (399 fiind arondate acestora),
Comisia mixtă a evaluat 18 unități de învățământ, după cum urmează:
- 4 grădinițe cu program normal,
- 1 grădiniță cu program prelungit,
- 1 școală primară,
- 7 școli gimnaziale,
- 1 școală profesională,
- 3 licee (unul cu internat și unul cu cantină), - 1 colegiu cu internat.

Verificările au inclus și cele 5 unități de învățământ care nu dețin autorizație sanitară de funcționare. De asemenea, un număr de 22 de unități de învățământ au fost relocate conform planificărilor și reglementărilor în vigoare.

Toate acțiunile de evaluare igienico-sanitară au fost efectuate în prezența conducerii unităților. Acolo unde au fost constatate deficiențe (neconformități) s-au formulat recomandări de remediere și de depunere a documentației necesare în vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare.
În cursul acestor acțiuni au fost evaluați următorii parametri igienico-sanitari:
- aprovizionarea cu apă potabilă
- evacuarea apei reziduale fecaloid-menajere
- colectarea reziduurilor solide menajere
- dotarea cu ustensile și materiale pentru operațiunile de curățenie/dezinfecție
- efectuarea operațiunilor de dezinsecție/deratizare
- starea de igienă a sălilor de curs
- starea de igienă a grupurilor sanitare
- amenajarea terenului pentru activități în aer liber
- starea clădirilor unităților școlare
- asigurarea asistenței medicale pentru elevi/preșcolari.

Menționăm că la nivelul tuturor unităților de învățământ controlate se desfășurau operațiuni de curățenie generală și dezinfecție a suprafețelor, acestea fiind dotate cu produse și ustensile de curățenie, precum și cu biocide avizate MS.

1. ȘCOALA GIMNAZIALĂ, COMUNA PUCHENII MARI
În incinta unității de învățământ își desfășoară cursurile și elevii Școlii Primare Sat Olari, cu un efectiv de 25 elevi.
Măsuri și termene dispuse:
- amenajarea unui spațiu pentru igienizarea ustensilelor de curățenie – 09.09.2024
- verificarea calității apei distribuită în rețeaua unității de învățământ – 09.09.2024; Persoana responsabilă: Conducerea unității.

2. ȘCOALA GIMNAZIALĂ SAT PIETROȘANI, COMUNA PUCHENII MARI
- Nu deține autorizație sanitară de funcționare.
- Unitatea își desfășoară activitatea în incinta Căminului Cultural din satul Pietroșani precum și în două containere amplasate în curtea acestuia.
Măsuri și termene dispuse:
- depunerea documentației necesare în vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare – 09.09.2024
- verificarea calității apei distribuită în rețeaua unității de învățământ – 09.09.2024;
- asigurarea primirii luminii din partea stângă în sălile de curs – 09.09.2024.
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

3. GRĂDINIȚA CU ORAR NORMAL SAT PIETROȘANI, COMUNA PUCHENII MARI
În incinta grădiniței își desfășoară activitatea și Grădinița cu Program Normal Sat Puchenii Mari și Grădinița cu Program Normal, Sat Odaile.
Măsuri și termene dispuse:
- igienizarea spațiului de păstrare a ustensilelor de curățenie – 09.09.2024
- verificarea calității apei distribuită în rețeaua unității de învățământ – 09.09.2024
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

4. ȘCOALA PROFESIONALĂ - STRUCTURA LICEULUI TEORETIC FILIPEȘTII DE PĂDURE, SAT MINIER
- Nu deține autorizație sanitară de funcționare
- La parterul unității au fost renovate 3 săli de clasă, grupurile sanitare și holul, operațiunile de curățenie fiind în curs de finalizare.
Măsuri și termene dispuse:
- depunerea documentației necesare în vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare – 09.09.2024
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

5. LICEUL TEORETIC FILIPEȘTII DE PĂDURE
Măsuri și termene dispuse:
- finalizarea lucrărilor de curățenie generală în toate corpurile de clădire - 06.09.2024
- finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicină a muncii pentru toți angajații - 06.09.2024
- finalizarea operațiunilor DDD în toate corpurile de clădire - 06.09.2024
- amenajarea spațiilor de igienizare ustensile de curățenie conform prevederilor legale în vigoare - 30 de zile
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

6. GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT – SAT MINIER, COMUNA FILIPEȘTII DE PĂDURE
- Nu deține autorizație sanitară de funcționare întrucât nu are amenajat cabinet medical și izolator. Din discuțiile purtate cu directorul unității se reține faptul că a început demersurile pentru asigurarea spațiilor necesare pentru obținerea ASF.
Măsuri și termene dispuse:
- finalizarea lucrărilor de curățenie generală - 06.09.2024
- depunerea documentației necesare în vederea obținerii autorizației sanitare de funcționare – 06.09.2024
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

7. ȘCOALA GIMNAZIALĂ - ARICEȘTII RAHTIVANI
Măsuri și termene dispuse:
- finalizarea lucrărilor de curățenie generală – 06.09.2024
- finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicină a muncii pentru toți angajații - 06.09.2024
- finalizarea operațiunilor DDD în toate corpurile de clădire - 06.09.2024
- amenajarea spațiului de igienizare a ustensilelor de curățenie, conform prevederilor legale în vigoare - 30 de zile
- asigurarea asistenței medicale a elevilor - 06.09.2024.
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

8. LICEUL TEORETIC AZUGA
- Unitatea nu deține Autorizație Sanitară de Funcționare, dar a fost depusă documentația în vederea obținerii, întrucât a fost într-un Program Operațional European de reabilitare a clădirii încă din luna februarie 2024.
Măsuri și termene dispuse:
- finalizarea operațiunilor de curățenie generală – 06.09.2024
- asigurarea primirii luminii din partea stângă în toate sălile de clasă – sarcină obligatorie
- reorganizarea spațiului destinat produselor alimentare distribuite copiilor - 06.09.2024
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

9. ȘCOALA CU CLASELE I-VIII “NESTOR URECHIA”- BUȘTENI
Măsuri și termene dispuse:
- finalizarea lucrărilor de curățenie generală atât în interior cât și în curtea interioară – 06.09.2024
- finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicină a muncii pentru toți angajații - 09.09.2024
- înscrierea personalului la cursuri de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă – 09.09.2024
- finalizarea operațiunilor DDD în toate corpurile de clădire - 09.09.2024
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

10. COLEGIUL “MIHAI CANTACUZINO” + INTERNAT ȘCOLAR – SINAIA
Măsuri și termene dispuse:
- efectuarea demersurilor pentru repararea pavimentului/revopsirea acestuia acolo unde este cazul și asigurarea cu grilaje de protecție pentru corpurile de încălzit din întreaga unitate – sarcină imediată și obligatorie
- amenajarea spațiilor de igienizare ustensile de curățenie conform prevederilor legale în vigoare - 30 de zile
- finalizarea controlului medical periodic cu firma de medicină a muncii
- înscrierea personalului la cursuri de instruire privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă – 09.09.2024
- finalizarea operațiunilor DDD în toate corpurile de clădire - 09.09.2024
- acordarea unei atenții deosebite pentru împiedicarea accidentării copiilor, având în vedere lucrările existente în curtea interioară - sarcină obligatorie
Persoana responsabilă: Conducerea unității.

11. LICEUL TEHNOLOGIC “1 MAI” PLOIEȘTI / INTERNAT / CANTINĂ
Neconformități:
- Mobilierul din internat și cele 6 ateliere școlare este vechi, uzat;
- Parte din bateriile chiuvetelor din grupurile sanitare din liceu, sala de sport, internat școlar sunt deteriorate;
- Internatul școlar deține ASF, dar nu corespunde structură funcțională;
- Utilajele dezafectate din spălătorie, bloc alimentar și atelierele școlare nu au fost îndepărtate;
- Curtea unității este insalubră;
- În blocul alimentar o parte din geamuri sunt sparte, necesitând înlocuire;
- Nu există frigider pentru păstrarea probelor alimentare;
Recomandări și termene de remediere:
1. Solicitarea la DSP Prahova a Autorizației sanitare de funcționare pentru internat, conform structurii funcționale actuale, în baza Ord. MS nr. 1030/2009 actualizat
Termen: 08.09.2024
Răspunde: Conducerea unității.
2. Înlocuirea tuturor bateriilor defecte de la chiuvete
Termen: 08.09.2024
Răspunde: Conducerea unității.
3. Salubrizarea curții unității de învățământ
Termen: 08.09.2024
Răspunde: Conducerea unității.
4. Înlocuirea mobilierului vechi, deteriorat din internat și ateliere
Termen: 31.10.2024
Răspunde: Conducerea unității
5. Îndepărtarea din spălătorie și ateliere a utilajelor vechi, casate
Termen: 31.10.2024
Răspunde: Conducerea unității.
6. Înlocuirea geamurilor sparte din blocul alimentar
Termen: 08.09.2024
Răspunde: Conducerea unității
7. Se va dota blocul alimentar cu un frigider pentru păstrarea probelor alimentare
Termen: 08.09.2024
Răspunde: Conducerea unității.
NESECRET Ploiești, 06.08.2024
8. Întocmirea unei proceduri pentru igienizarea vaselor și a ustensilelor din blocul alimentar.
Termen: 9 septembrie 2024.
Răspunde: Conducerea unității.

12. GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL - INCINTA INTERNAT LICEU TEHNOLOGIC “1 MAI”, PLOIEȘTI
Neconformități:
- Nu deține ASF, deoarece nu se asigură cubajul minim de aer (5mc/copil), sălile de grupă fiind subdimensionate;
- Mobilierul și tâmplăria de la uși sunt vechi, uzate.
- Recompartimentarea și dotarea unei camere special amenajate pentru depozitarea produselor alimentare în programul guvernamental “Cornul și laptele”.
Termen: 9 septembrie 2024
Recomandări și termene de remediere:
1. Identificarea unor soluții pentru asigurarea cubajului minim de aer (5mc/copil) și solicitarea la DSP Prahova a autorizației sanitare de funcționare, conform Ord. MS
Termen: 08.09.2024
2. Înlocuirea mobilierului vechi din unitatea preșcolară;
Termen: 31.10.2024
Răspunde: Conducerea unității

13. ȘCOALA GIMNAZIALĂ “RADU STANIAN” PLOIEȘTI - fără deficiențe

14. ȘCOALA GIMNAZIALĂ, COMUNA MĂGURELE - fără deficiențe

15. ȘCOALA PRIMARĂ, COMUNA MĂGURELE - fără deficiențe

16. GRĂDINIȚĂ CU PROGRAM NORMAL “MICUL PRINȚ”, COMUNA MĂGURELE - fără deficiențe
17. ȘCOALA GIMNAZIALĂ “MIHAI VITEAZUL”, BOLDEȘTI-SCĂENI:
- Se va solicita o copie xerox a documentului de înregistrare partener catering pentru unitate pentru furnizarea produselor alimentare în Programul “Masa sănătoasă”, inclusiv autorizația sanitar-veterinară pentru mijloacele de transport aferente.

18. GRĂDINIȚĂ CU PROGRAM NORMAL SECIU
- Au fost anunțate ISJ Prahova și DSP Prahova cu privire la alunecările de teren, care au produs fisuri în pereții grădiniței, necesitând relocarea grupei de preșcolari într-un spațiu amenajat în incinta ȘCOLII GIMNAZIALE “MIHAI VITEAZUL”, BOLDEȘTI-SCĂENI
- Solicitarea la DSP Prahova a Autorizației sanitare de funcționare pentru noua locație a grădiniței, conform structurii funcționale actuale, în baza Ord. MS nr. 1030/2009 actualizat.
Termen: 08.09.2024

În ceea ce priveste verificările efectuate de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Prahova, s-au făcut următoarele precizări:
-pentru 179 de unităţi de învăţământ a fost emisă autorizaţia de securitate la incendiu;
-51 de clădiri de învăţământ sunt neautorizate (privind îndeplinirea cerinţei fundamentale “securitate la incendiu”), dintre care 17 au obţinut avizul de securitate la incendiu;
-634 de clădiri de învăţământ nu necesită solicitarea.

Menţionăm că integratorul rezultatelor verificărilor efectuate de către comisia mixtă constituită in urma ordinului emis de Instituţia Prefectului este Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova.

Prin aceste acțiuni, Instituția Prefectului Județul Prahova, prin prefect Emil Drăgănescu, urmărește asigurarea desfășurării în bune condiții a procesului educațional și respectarea standardelor de siguranță și sănătate pentru toți elevii și cadrele didactice.

COMENTARII

COMENTEAZA SI TU



Ultimele comentarii
Sunt curios după ce criterii au fost selectate aceste echipe?! Sunt atâtea cluburi, asociații, mult prea bune, cu copii talentați, cu rezultate la campionate județene, însă nu apar în lista celor care sunt enumerate. De ce, oare??? Încă o data: după ce criterii au fost selectate echipele ??
Bună dimineața,as dori să îmi spuneți când începe cursul,cum se poate plăti și când se țin cursurile,dimineața s-au după amiază.
Avem 50 de solicitări pe strada Busuiocului în comuna Dumbrava și Mega construct nici habar de grija nu au am făcut 10 drumuri la Balotesti în zadar. Va rog din suflet trebuie sa existe o posibiltatea și pentru noi.
Foarte bine, asa trebuie în toate școlile! Extrem de util, nu mai vede "toata" lumea notele din cancelarie.....
Sper,și doresc că Ploiești-ul să cunoască o reală dezvoltare, in timpul acestei guvernări. Trebuie,să cunoaștem odată bunăstarea așteptată de peste 33 de ani!! Doamne, ajută-ne!!!
Curs valutar
EUR Euro 4.9767 -0.0001
USD Dolarul SUA 4.5780 0.0075
GBP Lira sterlina 5.8200 0.0121
CHF Francul elvetian 5.2672 0.0041
XAU Gramul de aur 298.0198 0.5677