Direcția Generală de Pașapoarte a anunțat că termenul de eliberare a pașaportului electronic a fost redus. Acum, *solicitările pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea documentului de călătorie din țară, sunt soluționate, în prezent, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora, cetățenii intrând în posesia pașapoartelor simple electronice anterior termenului legal de 15 zile lucrătoare. Termenul de 5 zile lucrătoare reprezintă un termen mediu de soluționare a cererilor, la nivel național*.
S-a ajuns la această situație întrucât, în contextul epidemiologic actual, au fost mai puține astfel de cereri care au fost lucrate rapid.
*În acest sens, reamintim faptul că cetățenii au posibilitatea de a verifica în timp real statusul cererii de emitere a pașaportului simplu electronic, accesând link-ul disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, secțiunea Status pașaport, pe site-ul oficial al Direcției Generale de Pașapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro precum și pe site-urile Instituțiilor Prefectului, având ca și criterii de căutare numărul de cerere sau ultimele 9 caractere din CNP și data depunerii cererii. Menționăm că, în situația înregistrării unor creșteri semnificative ale numărului de cereri depuse, termenul de eliberare a pașaportului simplu electronic va fi adaptat în consecință*, au transmis reprezentanții Direcției Generale de Pașaporte.
foto Prefectura Prahova