ACTIVITATEA INSPECTORATULUI DE POLIŢIE JUDEŢEAN PRAHOVA
ÎN ANUL 2021
În anul 2021, siguranța și sănătatea cetățeanului au fost prioritățile polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova, având o contribuție majoră la asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică și o contribuție semnificativă la scăderea și menținerea sub control a fenomenului infracțional. Polițiștii prahoveni au acționat constant, alături de celelalte forțe angrenate în îndeplinirea obiectivului general de creştere a gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului şi siguranţa stradală, cu atât mai mult în perioada stării de alertă în contextul pandemiei de COVID-19.
Pentru atingerea obiectivelor propuse, la nivelul inspectoratului au fost organizate și desfășurate 3.861 de acțiuni în cadrul cărora au fost implicați în medie, zilnic, 116 polițiști.
De asemenea 788.767 de persoane au fost verificate, iar dintre acestea 10.701 nu respectau măsurile și interdicțiile impuse privind protecția individuală, 194 nerespectând măsura izolării/carantinării.
Pe tot parcursul anului 2021 au fost verificate 21.765 de societăți comerciale, 34.764 mijloace auto transport persoane și 239.407 obiective/locații de interes.
Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 12.128 de sancțiuni contravenționale și au fost înregistrate 13 dosare penale (10 pentru zădărnicirea combaterii bolilor și 3 pentru fals în declarații).
Una dintre cele mai importante și eficiente resurse în cadrul instituției este cea umană, urmărindu-se astfel, pe parcursul întregului an, realizarea unui management responsabil și eficient, în scopul îndeplinirii unor obiective esențiale în cadrul instituției, la data de 31.12.2021 procentul de încadrare a funcțiilor a fost de 78,25%.
La sfârșitul anului 2021, a fost operaționalizat Serviciului Pregătire Profesională, având ca principale atribuții coordonarea, monitorizarea și evaluarea pregătirii de specialitate și a celei din domeniul intervenției polițienești, respectiv pregătire tactică, pregătire în domeniul educației fizice și autoapărării, în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare și al conducerii autovehiculelor de serviciu în regim prioritar.
Obiectivul principal al acestei structuri este dat de realizarea unui proces de instruire teoretică și practică de calitate pentru constituirea unui corp polițienesc bine pregătiti, pentru a face față provocărilor unui mediu operativ extrem de dinamic.
În cadrul activității de prevenire, au fost desfășurate acțiuni de informare și prevenire în cadrul mai multor acțiuni, proiecte și campanii, dintre care amintim Delincvenţa juvenilă şi victimizarea minorilor, în cadrul acesteia fiind desfășurate următoarele proiecte: Proiectul BLITZ_10, Școala Siguranței TEDI dar și Campania SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI IA VIEȚI. În cadrul acestor campanii publicul țintă au fost cei 25.704 elevi, 1.445 de părinți și 1.184 de cadre didactice.
În cursul anului 2021, cele 1.046 de activități desfășurate pe linia prevenirii furturilor din locuințe, înșelăciunilor, a furturilor din buzunare dar și prevenirea violenței în familie, au avut peste 23.000 de beneficiari.
De asemenea, în cadrul acestor activități au fost efectuate peste 7.600 de patrulări și peste 5.500 de persoane consiliate.
În perioada analizată, infracționalitatea sesizată la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova a înregistrat o scădere de 5.8%, de la 13.296 la 12.525 fapte, dar și o scădere a infracțiunilor judiciare cu 12,35% de la 8.633 la 7.567.
De asemenea, pe fondul scăderii generale a infracționalității sesizate din ultimii 5 ani, se observă și reducerea substanțială (23,25%) a numărului de infracțiuni contra patrimoniului.
Infracționalitatea stradală sesizată înregistrează o creștere cu 8,7%. De precizat că din totalul sesizărilor 76,88% au avut loc ziua, iar 29,36% au fost descoperite în flagrant delict.
Pe segmentul infracționalității judiciare, pe principalele genuri de fapte, este înregistrat un trend descendent al faptelor, respectiv tâlhăria (-32,50%), furtul (-16,84%), dar și lovirea sau alte violențe (-9,26).
Scăderi înregistrează și faptele de furt din societăți comerciale (-39,13%), furtul din buzunare, poșete și genți(-45,21%), iar ușoare creșteri cunosc faptele de auto (+2 fapte +25%) și înșelăciunile (+16,50%).
În urma analizei situației operative, rezultă o scădere și a faptelor de abuz de încredere ( -27,73%) dar și a faptelor de distrugere( -4,55%).
În ceea ce privește criminalitatea gravă, comisă cu violență, din totalul infracțiunilor sesizate, se observă o scădere cu 8,35%, fiind sesizate 4.380 de astfel de fapte, cu 399 mai puține decât în anul 2020.
Faptele de tentativă de omor au scăzut cu 40%, cele de vătămare corporală din culpă cu 4,65%, iar în ceea ce privește faptele de amenițare, acestea au scăzut cu 12,51%.
De precizat că nu au rămas în evidenţe fapte de mare violenţă cu autori neidentificaţi.
Rezultatul fermității în aplicarea legii constă în faptul că au fost dispuse 701 măsuri preventive (+42,48%), după cum urmează: arest preventiv:170 (+17,24%); arest la domiciliu: 13 (+62,50%);control judiciar: 283 (+21,46%); reținere:235 (+123,81%);
De la începutul anului 2021 au fost executate 24 de mandate europene de arestare, fiind predate autorităților judiciare persoanele care au făcut obiectul acestora. De asemenea, în cadrul activităților de urmărire și supraveghere au fost soluționate 254 de mandate și sentințe penale.
Au fost desfășurate activități de căutare a persoanelor, fiind clarificate 206 cazuri de dispariție (printre care și 81 de minori).
De menționat este faptul că în anul 2021 nu au fost înregistrate evenimente negative, toate cauzele privind minori dispăruți fiind revocate.
Referitor la activitatea de supraveghere judiciară, s-au înregistrat 255 de situații de încălcare a măsurilor dispuse de unitățile de parchet și instanțele de judecată, despre care organele judiciare sus-menționate au fost informate, în 19 cazuri măsurile fiind schimbate.
Începând cu 2021, au fost efectuate activitățile specifice, în vederea completării Registrului național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor. Astfel, la nivelul I.P.J. Prahova, au fost repartizate 2.255 de dosare de evidență a agresorilor sexuali, în vederea verificării și documentării.
În perioada analizată, în județul Prahova nu au fost înregistrate evenimente grave, săvârșite cu arme, materii explozive ori substanțe periculoase. Polițiștii specializați în acest domeniu au organizat și desfășurat 42 de acțiuni care au avut drept scop prevenirea și combaterea infracțiunilor pe această linie și creșterea gradului de siguranță a cetățeanului. În cadrul activităților, au fost efectuate 257 de controale, dintre care 228 pe linie de arme și muniții și 29 de linie de explozivi.
Totodată, au fost întocmite 233 de dosare penale, au fost aplicate 139 de sancțiuni contraveționale, în valoare de 1.211.600 de lei și au fost ridicate în vederea confiscării:115
arme de diferite tipuri şi calibre, 340 bucăţi muniţie, 8.215 kg articole pirotehnice, au fost indisponibilizate 104,9 t produse de protecție a plantelor.
Polițiștii de investigare a criminalității economice au acționat pentru combaterea faptelor ilegale grave din economie, obiectivul prioritar de acţiune fiind menţinerea unui climat de legalitate în sfera afacerilor, în vederea consolidării unui mediu de afaceri stabil şi predictibil.
În cursul anului 2021 se observă o creștere de natură economico-financiară cu 16,32%, gradul de complexitate și volumul de activități pentru probarea activității infracționale a persoanelor cercetate menținându-se la un nivel crescut.
Prin activitățile desfășurate au fost instituite 38 de rechizitorii și au fost încheiate 13 acorduri de recunoaștere a vinovăției.
În privința activităților de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, în anul 2021, polițiștii specializați în investigarea criminalității economice au soluționat 48 de dosare penale cu soluție de trimitere în judecată.
De asemenea, au fost puse în executare 198 de mandate de percheziție domiciliară, dintre care 60 în sistem informatic, iar 11 grupări infracționale au fost destructurate( 43 de membri).
Acţiunile în sistem integrat au fost organizate în baza analizelor şi deciziilor luate în cadrul Grupului de Coordonare şi Trasarea Sarcinilor organizat la nivelul I.P.J. PRAHOVA, astfel că au fost constatate 1.054 de infracțiuni, din care 686 de prinderi în flagrant delict.
În cadrul acestor activități au fost aplicate 27.581 sancțiuni contravenționale, au fost verificate 36.097 de persoane dar și 19.933 de autoturisme.
În domeniul poliției de proximitate, au fost soluționate 2.788 de sesizări/reclamații.
Astfel, pentru asigurarea protecției victimelor violenței domestice, în anul 2021, polițiștii au emis 34 de ordine de protecție, au soluționat 1.703 dosare penale și au aplanat 498 de stări conflictuale. Au fost organizate 967 de activități în comunitate și au beneficiat de consiliere 4.062 de persoane.
În domeniul silvic, în cooperare cu instituțiile cu atribuții în acest domeniu, au fost desfășurate 941 de controale și verificate 1.420 de obiective.
În perioada analizată, au fost întocmite 5 dosare penale, în care au fost cercetate 11 persoane, au fost aplicate 223 de sancțiuni contravenționale în valoare de 300.000 de lei. Totodată, s-a dispus confiscarea cantității de 921 de metri cubi de material lemnos.
De asemenea, au fost puse în executare 19 mandate de percheziție domiciliară, iar față de persoanele cercetate au fost dispuse 3 măsuri preventive.
Pe linia produselor petroliere, au fost organizate 19 acţiuni, controale şi filtre și au fost constatate 31 de infracțiuni, săvârșite de 13 autori.
Totodată, în cadrul activităților desfășurate au fost indisponibilizate 90.000 de litri de produs petrolier.
În domeniul siguranței școlare, reamintim faptul că în luna septembrie a anului 2020, la nivel național și județean s-a înființat Direcția/Biroul Siguranță Școlară, în scopul asigurării și consolidării climatului de siguranță în unitățile de învățământ preuniversitar și universitar și zonele adiacente.
În perioada de referință, în acest domeniu de activitate au fost sesizate 36 de infracțiuni( +11), 26 dintre acestea fiind în mediul rural.
Astfel că, polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară au organizat 148 de activități preventive la care au participat 2.293 de elevi și preșcolari.
Au fost desfășurate 376 de activități în cadrul orelor de curs, 413 întâlniri cu cadrele didactice și au fost întocmite 32 de analize dar și 25 de informări cu privire la problematica specifică.
Această structură a organizat și 292 de acțiuni preventiv-educative dar și 82 de acțiuni în domeniul rutier și al sigutanței publice.
Polițiștii Biroului pentru protecția animalelor au organizat și desfășurat 3 acțiuni,7 activități preventive în unități de învățământ, au efectuat 64 de controale și au aplicat 151 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 75.010 lei.
La nivelul biroului, au fost soluționate 156 de petiții, 8 dosare penale au fost înregistrate și au fost emise 19 ordine de plasare în adăpost.
În perioada analizată, 75 de animale au fost plasate în adăpost ca urmare a emiterii ordinelor de plasare.
Specialiștii Serviciului Criminalistic au efectuat 3.356( +3,86%) de deplasări în teren, în urma cercetărilor la fața locului, s-a reușit ridicarea a 19.722 urme (+4.211).
În urma activităților desfășurate, au fost întocmite 239 de rapoarte criminalistice (231 în anul 2020), fiind supuse examinării 3.108 probe/ persoane în vederea formulării concluziilor. În urma efectuării acestora, au fost identificate 60 de persoane si obiecte.
Începând cu luna august 2021, a devenit operațională Soluția de recunoaștere facială NEOFACE, care compară imaginile persoanelor suspecte cu imaginile persoanelor aflate în bazele de date criminalistice, în această perioadă fiind identificate 5 persoane, dintre care una urmărită general.
Cuplurile chinologice au efectuat cercetarea la fața locului în 59 de cazuri, obținând rezultate foarte bune, fiind solicitate și pentru efectuarea de activități în alte județe. În 3 cazuri acestea s-au deplasat în județele Ilfov și Ialomița pentru efectuarea cercetării la fața locului în cazuri de viol, dispariție minor sau scotocire în cazul unei evadări.
În perioada evaluată, luptătorii Serviciului pentru Acțiuni Speciale au participat la 17 misiuni de escortare persoane privative de libertate.
De asemenea au mai participat la 110 percheziții domiciliare, 55 măsuri de ordine la diferite manifestări și la alte 48 misiuni.
În ceea ce privește siguranța rutieră, în anul 2021, a scăzut numărul total de accidente rutiere, de la 262 la 157. Numărul persoanelor rănite grav scade cu 127, în anul 2021, de la 234 la 107. În ceea ce privește numărul persoanelor decedate, a fost înregistrată o ușoară creștere la acest indicator, de la 59 în anul 2020, la 71 în anul 2021.
Din analizele efectuate, a rezultat faptul că principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt abaterile săvârșite de bicicliști, viteza excesivă, nerespectarea distanței în mers și neacordarea de prioritate vehiculelor.
Polițiștii rutieri au organizat acțiuni punctuale împreună cu structurile de ordine publică pe principalele cauze generatoare, prin deplasarea pe termen scurt de forțe și efective sporite, în zonele identificate cu risc ridicat, sub coordonarea Serviciului Rutier.
Totodată, la nivelul Serviciului Rutier Prahova se organizează dispozitivul de fluență a traficului rutier pe Valea Prahovei cu o medie de 30 de polițiști zilnic.
Pe tot parcursul anului 2021, au fost organizate acțiuni ce au vizat combaterea principalelor cauze generatoare de accidente, în zilele și intervalele orare critice, pe tronsoanele de drum identificate ca având un potențial criminogen ridicat.
În anul 2021, patrulele de polițiști constituite au intervenit la un număr de 28.499 de apeluri semnalate prin intermediul S.N.U.A.U. 112.
De asemenea, în cadrul compartimentului de relații cu publicul au fost primite 11.048 de petiții(- 4.573), 9.958 dintre acestea au fost soluționate pozitiv sau parțial pozitiv iar în 156 dintre cazuri a fost declinată competența.
În cursul anului 2021, s-au obținut fonduri și efectuat lucrările la sediul I.P.J. Prahova și la alte 17 imobile aflate în administrare, fiind achiziționate și 20 de autospeciale.
Tot în anul 2021, în urma demersurilor întreprinse, s-au obținut sumele necesare achiziționării a 255 echipamente de protecție-veste antiglonț și 145 de bastoane telescopice dar și a achiziționării a 14 aparate radar, 60 de etiloteste, 1 Trucam.
În contextul necesității asigurarii măsurilor de protecție a personalului propriu a fost încheiat un acord cadru în valoare de 85.680 de lei pentru achiziția de produse necesare pentru protecția lucrătorilor împotriva virusului COVID-19 (cca. 800.000 măști medicinale, dezinfectanți pentru mâini și suprafețe, mănuși unică folosință).
Pentru anul 2022, obiectivele Inspectoratului de Poliție Județean Prahova, adaptate necesității populației sunt următoarele:
Asigurarea unui mod riguros de organizare, conducere şi coordonare pentru gestionarea judicioasă a resurselor umane, a mijloacelor materiale financiare şi informaţionale necesare dezvoltării şi menţinerii capacităţii operaţionale a Inspectoratului de Poliție Județean Prahova.
Creşterea gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranţa stradală, siguranţa rutieră şi siguranţa transporturilor prin:
➢ Asigurarea unui management în sistem integrat al situaţiei operative la nivelul judeţului prin activităţi de menţinere a ordinii publice în vederea reducerii infracţionalităţii stradale.
➢ Promovarea unei culturi de siguranţă publică în comunitate prin intermediul poliţiştilor de proximitate pentru creşterea gradului de conştientizare şi identificare a ameninţărilor locale.
➢ Asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar.
➢ Prevenirea şi combaterea criminalităţii, cu efect direct în ceea ce priveşte creşterea gradului de siguranţă publică şi întărirea sentimentului de securitate în rândul cetăţenilor.
Prevenirea şi combaterea infracţionalităţii organizate şi transfrontaliere, destructurarea grupurilor/grupărilor infracţionale.
➢ Destructurarea grupărilor infracţionale care generează conflicte stradale sau sunt specializate în comiterea unor infracţiuni grave sau cu moduri de operare deosebite.
Asigurarea climatului de legalitate mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale, contrabandei, corupţiei, contrafacerii de mărfuri a infracţiunilor din domeniul achiziţiilor publice precum şi prin protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene.
ACTIVITATEA SERVICIULUI JUDEŢEAN DE POLIȚIE TRANSPORTURI PRAHOVA ÎN ANUL 2021
În ceea ce privește activitatea Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Prahova, de menționat este faptul că este o componentă activă a Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti, formaţiune a Poliţiei Române, învestită să asigure un climat de ordine şi siguranţă publică în zonele din competenţa unui număr de 10 posturi de poliţie transporturi feroviare şi mijloace de transport feroviar.
Activitățile desfășurate, de la începutul anului 2021, de către polițiștii Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Prahova, se înscriu în obiectivele de acțiune stabilite în contextul Strategiei Poliției Române, având ca priorităţi de acţiune siguranţa cetăţeanului, reducerea oportunităţilor de comitere a faptelor antisociale, întărirea capacităţii de culegere şi analiză a informaţiilor, investigarea criminalităţii şi promovarea siguranţei călătorilor.
În perioada de referinţă, pe linia activităţilor de prevenire au fost executate 117 acţiuni, din care 18 cu organele teritoriale, au fost efectuate 598 de controale din care, 494 la Legea nr.333/2003, realizându-se un număr de 511 instruiri ale personalului de pază.
În cursul anului 2021, la nivelul Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Prahova au fost legitimate 9.245 de persoane și 1.371 autoturisme verificate.
În perioada analizată s-a intervenit la 167 de apeluri 112, au fost efectuate 6.472 de patrulări pedestre și au fost patrulate 5.015 trenuri.
Tot în această perioadă, s-a intervenit la evenimente în 380 de situaţii semnalate, comparativ cu anul 2020 când s-a intervenit la evenimente în 315 situaţii semnalate.
De asemenea, polițiștii serviciului au clarificat situaţia şi au luat măsurile legale împotriva a 65 minori lipsiţi de supraveghere, după cum urmează: 52 au fost predaţi familiilor, 13 au fost predaţi la centrul de ocrotire minori, 48 părinți/tutori au fost sancționați iar 19 bolnavi psihic au fost depistaţi.
Comparativ cu anul 2020 când polițiștii serviciului au clarificat situaţia şi au luat măsurile legale împotriva a 47 minori lipsiţi de supraveghere, 30 au fost predaţi familiilor, 17 au fost predaţi la centrul de ocrotire minori, 16 părinți/tutori au fost sancționați, 29 bolnavi psihic au fost depistaţi.
Pe linia activităţii de constatare a contravenţiilor polițiștii au aplicat 3.846 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 1.090.910 lei.
În cursul anului 2021 au fost sesizate 134 de infracţiuni din care, 6 economico-financiare, 99 judiciare și 29 de altă natură comparativ cu anul 2020 când au fost sesizate 83 de infracţiuni din care 5 economico-financiare, 61 judiciare şi 17 de altă natură.
În cadrul activităților au fost constatate 163 de infracţiuni cu urmărirea penală începută pentru faptă, 38 infracţiuni cu urmărirea penală împotriva suspectului, respectiv 29 de infracţiuni de natură judiciară, una de natură economico financiară și 8 de altă natură.
Totodată, au fost constatate 38 de infracţiuni incriminate în codul penal astfel: 2 infracţiuni contra persoanei, 20 infracţiuni contra patrimoniului, din care: 4 furturi de la călători, o tâhărie, 2 alte fapte de furt, o distrugere din culpă, 10 distrugeri și alte 2 fapte.
Au mai fost constatate și 11 infracţiuni contra siguranţei publice, 2 infracţiuni care aduc atingere unor relații privind conviețuirea socială, 2 infracțiuni de corupție și de serviciu și o infracțiune de fals.
Pe linia de muncă „patrulări trenuri, prevenirea şi combaterea tulburării ordinii şi liniştii publice cu ocazia manifestărilor cultural- sportive”, au fost executate 80 de acţiuni specifice în staţiile C.F. şi trenurile de călători, din care, 8 pentru combaterea călătoriei frauduloase executate în comun cu inspectori din cadrul SNTFC Călători, 13 pentru prevenirea răspândirii infecției cu virusul SARS - CoV2 și 59 pentru menţinerea unui climat de ordine şi siguranţă publică, comparativ cu perioada similară a anului 2020 când au fost executate 34 de acţiuni.
În perioada supusă analizei, polițiștii Compartimentului Patrule au executat 1.430 de patrulări trenuri de călători, comparativ cu 12 luni 2020 când au fost patrulate 903 de trenuri, au implementat în aplicaţia SNRI 2.486 de persoane, comparativ cu 12 luni 2020 când au fost implementate 1.745 de persoane, au aplicat un număr de 1.112 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 352.005 lei, faţă de 807 de amenzi aplicate în perioada similară a anului 2020 cu o valoare totală de 594.370 de lei.
Totodată, în perioada de referinţă, polițiștii compartimentului patrule au depistat în trenurile de călători 135 de cerşetori şi 23 de minori ce au fost internați în centre specializate ori predaţi familiilor, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020 când au fost depistaţi 130 de cerşetori şi 13 minori.
Pe linia de muncă „ paza bunurilor şi protecţia valorilor monetare”, au fost executate 6 acţiuni specifice în obiectivele de pe raza de competenţă, în urma activităţilor desfăşurate fiind constatate 18 abateri săvârşite de către personalul de pază, din care 18 sancţiuni contravenţionale aplicate pe linia Legii 333/2003 republicată în valoare totală de 18.600 de
lei, comparativ cu 12 luni 2020 când s-au constatat şi aplicat 51 de contravenţii în valoare de 19.530 de lei.
Au fost executate 494 de verificări și controale la obiectivele de pe raza de competenţă și în rândul personalului de pază, comparativ cu 12 luni 2020 când au fost efectuate 536 de controale, fiind înaintate 12 informări scrise la obiectivele din teritoriu și la societățile de pază, atât din sistemul transporturi cât şi privat.
Pe linia transportului, colectării, depozitării, manipulării şi protecţiei valorilor monetare au fost executate 35 de controale şi verificări la locurile de colectare valori monetare cât și la casele de bagaje de pe raza de competenţă, nefiind înregistrate evenimente negative.
Obiective și priorități pentru trimestrul I 2022:
Efectuarea de acţiuni punctuale şi pânde în zonele şi locurile de interes operativ, în vederea prinderii în flagrant a autorilor furturilor de componente de la instalaţiile de siguranţă şi dirijare a traficului feroviar şi de la călători;
Asanarea spaţiilor şi mijloacelor de transport feroviar al călătorilor, de persoanele cunoscute că săvârşesc fapte infracţionale împotriva acestora;
Intensificarea verificărilor la centrele de colectare a deșeurilor feroase și neferoase, precum și identificarea centrelor care colectează clandestin, în colaborare cu lucrătorii din cadrul I.P.J. Prahova, I.T.M. Prahova și Garda de Mediu Prahova;
Efectuarea de controale în vederea verificării modului de respectare a prevederilor Legii nr. 333/2003 și luarea de măsuri legale ferme la societățile şi obiectivele unde se constată nereguli pe această linie;
Organizarea unor acțiuni comune cu efective din cadrul I.J.J. Prahova și Gruparea Mobilă de Jandarmi „Matei Basarab” Ploiești pentru prevenirea și combaterea acestui gen de fapte;
Desfășurarea unor activități preventive prin mediatizarea cazurilor de autori de infracțiuni prinși și a măsurilor care au fost luate împotriva acestora.
www.ph.politiaromana.ro COMPARTIMENTUL RELAŢII PUBLICE