Gradinita Magurele am putea spune că este un reper in promovoarea activitățile outdoor, activități care reprezintă o provocare și o necesitate în educatia copiilor. 40 de dascali din judetul Prahova, alaturi de reprezentanti ai ISJ Prahova, inspectori - invatamant prescolar, Ilie Mariana si Grigore Liliana, au fost prezenti la Gradinita Magurele unde au participat la o dezbatere privind importanta implementarii unor proiecte educationale menite sa le asigure copiilor un spatiu de invatare atractiv, prin activitati outdoor.
Concret, educaţie outdoor insemna educaţie pentru mediu, activităţi recreative, programe de dezvoltare personală şi socială, drumeţii sau aventură.
Potrivit reprezentanților Școlii Gimnaziale Măgurele, educaţia outdoor este un concept relativ nou în contextul educativ românesc, dar începe din ce în ce mai mult să capteze interesul actorilor educaţionali din sistemul de învăţământ formal, iar Gradinita din Magurele a devenit un reper in acest sens prin implementarea acestui concept. Dascalii care au participat la aceasta intalnire au putut observa si analiza modul in care pot implementa acest concept in scolile de unde provin.
”S-a insistat asupra importantei aplicarii acestui concept in educatie de la cea mai frageda varsta, deoarece contribuie in mod esential in dezvoltarea armonioasa a copiilor, ea oferă copiilor nenumărate beneficii fizice, emoţionale şi mentale”, a arătat sursa citată.
”Poate cea mai importantă caracteristică a educației outdoor este aceea că este o modalitate de succes de a depăși unele dificultăți ale copilului (psihice, fizice, sociale, emoționale sau materiale), astfel încât acesta să fie inclus social, să simtă că aparține unei comunități; se consideră că mediul din interiorul clasei este mai degrabă unul competitiv, în timp ce cel din afara clasei este unul suportiv, care permite copiilor să se exprime, să relaționeze cu ceilalți, să colaboreze. In acest an scolar acest concept a fost dezvoltat cu success la nivel prescolar si implementat atat la nivel primar cat si gimnazial. Copiii nostri sunt entuziasmati iar interesul acestora pentru o serie de activitati a crescut mult peste asteptarile noastre.Sunt bucuroasa ca prin ceea ce facem noi la Magurele am putut impartasi si altor scoli din Prahova, ca acest schimb de experienta sa fie unul motivant pentru cat mai multe cadre didactice. Asadar, *Nu e destul să ştii, trebuie să şi aplici, Nu e destul să vrei, trebuie să şi faci!*”, a transmis prof. Claudia Iliescu, directorul Școlii Gimnaziale Măgurele.
Care a fost impresia unui dascăl participant?
”Astăzi (ieri n.r.)am participat la Cercul Pedagogic al Educatoarelor, desfășurat la Grădinița " Micul Prinț", Măgurele, Prahova. Unul dintre cuvintele zilei a fost EMOȚIE : emoție pentru revederea colegelor, emoție pentru descoperirea unui colectiv extraordinar, coordonat de o doamnă director, cum nu prea mi-a fost dat să întâlnesc. Când participăm la Cercurile Pedagogice, de obicei, directorul vine și spune două vorbe, după care își cere scuze că nu mai poate sta la activitate, pentru că este foarte ocupat. Astăzi (ieri n.r.), lucrurile au stat altfel. Doamna director a fost continuu printre noi, cu o energie de invidiat și o prezență extrem de plăcută. Și-a susținut colegele, de la primirea invitaților și până la final. Pentru că tema zilei a fost despre desfășurarea activităților în aer liber, am descoperit o curte a grădiniței amenajată, cu sprijinul cadrelor didactice, dar și al părinților, astfel încât copilul să se găsească atât în situații de învățare, cât și de relaxare. Lemnul și culoarea, sunt elementele predominante, alături de alte materiale din natură. Când privești din exterior pare simplu și ușor, dar să realizezi astfel de spații, presupune foarte multă muncă și implicare. COOPERARE și INTERACTIVITATE au fost alte două cuvinte ale zilei de azi. S-au organizat ateliere de pictură și creație și așa am ajuns să pictez o lingură din lemn și recunosc că mi-am dorit să extrag bilețelul pentru acest atelier. Deoarece grădinița se învecinează cu școala, am avut ocazia să vedem, și în curtea școlii, un foișor generos în care copiii învață cu plăcere. Interiorul școlii îmbină noul, tehnologia cu etnografia-săli de clasă dotate cu table inteligente, o bibliotecă primitoare și un muzeu etnografic în care ne-am amintit cu emoție de căsuța bunicilor.
Holurile transmit mesaje, treptele scărilor, asemenea, astfel încât ai impresia că totul interacționează cu tine și tu cu spațiul din jurul tău. Am plecat cu gândul că există speranță, că încă mai sunt oameni acolo unde trebuie să fie și se fac lucruri faine. BRAVO, oameni faini și MULȚUMESC că m-ați făcut părtașă la un colț de normalitate”.