Ce este o reclamație / sesizare?
Ne raspund cei de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului:
"Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice", conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
Cine poate depune o reclamație la ANPC?
"Consumatorul " orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale ", conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată.
- Reclamațiile și sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.
- Divergențele între operatorii economici nu intră în sfera de competență a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
"Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează", conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
Cum depuneți o reclamație?
Reprezentantii ANPC le recomandâ contribuabililor să apeleze la această modalitate numai după ce încearcă să rezolve amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
"În situația în care nu ați ajuns la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci aveți dreptul să depuneți o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor.
Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic reclamat.
Conform prevederilor legale reclamațiile și sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal.
Reclamația sau sesizarea se face în nume personal.
Reclamația/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanța, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz.
Reclamațiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Județene trebuie să îndeplineasca condițiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informații.
Date contact pentru judetul Prahova: Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud-Muntenia (Ploiești)
Adresa: Ploiești, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
Tel.: 0244/576.436
Fax: 0244/576.643
Email: crpcprahova@anpc.ro
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova
Adresa: Ploiești, Str. Industriei nr. 111, cod 100514
Tel.: 0244/576.436
Fax: 0244/576.643
Email: reclamatii.prahova@anpc.ro